Jen týden po mnichovském veletrhu ispo jsme měli možnost zúčastnit se v Praze jednoho ze setkání výrobců a dovozců s obchodníky. Prezentace asi desítky outdoorových značek byla podobně jako ispo zaměřena na zimní sezónu 2011 – 2012 a zde uvedené novinky se většinou na trhu objeví v průběhu letošního podzimu.
Jen týden po veletrhu ispo jsme měli možnost zúčastnit se v Praze jednoho ze setkání výrobců a dovozců s obchodníky. Akce, na které předvedla nové výrobky asi desítka outdoorových značek, byla podobně jako ispo zaměřena na zimní sezónu. Uvedené novinky se také většinou představily na zmíněném prestižním německém sportovním veletrhu a na trhu se objeví v průběhu letošního podzimu.
Výběr novinek je samozřejmě omezený na zúčastněné značky. Nejde tedy o celkový přehled nových výrobků, ale o novinky značek, které se prezentovaly na této společné akci. Záhy po veletrhu ispo se tak i u nás objevila vcelku slušná koncentrace novinek z mnichovské přehlídky.
U nás reprezentativní jarní veletrh v současnosti není. Je pravda, že přesuny na české outdoorové veletržní scéně pokračují, ale výrobci a dovozci se zatím již zařídili po svém. Trend firemních předváděček je patrný již několik let a podobná setkání určená pro obchodníky nejsou nijak neobvyklá, ale zde se na společné akci domluvilo několik významných firem, z nichž některé si dokonce přímo konkurují. A co víc, akce je putovní a stejnou možnost klidného jednání jako čeští obchodníci měli o několik dní později jejich moravští a slovenští kolegové.
Jaro je dobou, kdy vznikají kontrakty na zimu a tak byly k vidění převážně modely určené pro zimní sezónu 2011 – 2012. Při naší návštěvě předváděčky v Čestlicích na okraji Prahy jsme zaznamenali několik novinek jak po stránce zastoupení firem (budou zajímat spíše profesionály), tak po stránce výrobků (většinou novinky představené na veletrhu ispo, což zase bude zajímat outdoorové fandy a nadšence). Záznamy jsou jako obvykle řazeny abecedně podle značek.
Zatímco obchodníci v klidu prohlíželi v Čestlicích novinky, v outdoorovém veletržním světě neklesá podpovrchové napětí. Vyklizení pozic sportovních veletrhů celostátního dosahu, především tradičního jarního veletrhu Sport Prague, jen podpořilo trend samostatných předváděcích akcí jednotlivých výrobců. Ale tím věc nekončí, neustálé změny termínů, objevující se a zase mizející veletrhy, nové i staronové názvy, to vše naznačuje odhodlání veletržních pořadatelů neztrácet pozice bez boje. Nejnovější změnou je třeba snaha o znovuvzkříšení sportovního veletrhu Sport Prague, tentokrát v pražských Holešovicích, kam by se na podzim v termínu 29.9. až 1.10. 2011 měl po roční přestávce tento už odepisovaný sportovní veletrh přesunout. Tedy termín zhruba měsíc před brněnským veletrhem Sport Life, který proběhne ve dnech 10. – 13. 11. 2011. Bude zajímavé sledovat, které firmy si vyberou k oslovení obchodních partnerů veletrhy, a které zvolí samostatné předváděčky pro obchodníky, kam veřejnost přístup nemá.
© Svět outdooru 2011, připravili Jiří Červinka a Ondřej Müller, foto redakce a produktové foto firem
Placené odkazy k tomuto článku: |
Zde může být váš odkaz!Napište nám. |