Vážení spoluobčané,
budeme rádi, pokud si v klidu a bez předpojatosti přečtete důvody, které nás vedly k přípravě této výzvy. Neustálé sledování zpráv z celého světa o počtech nemocných vyvolává emoce a neurózy, které brání racionálnímu uvažování.
Strach není dobrý rádce natož pán. Každá mince má dvě strany.
Je jasné, že vláda musela jednat rychle a v neznámé mimořádné situaci nelze přijímat jen dokonalá řešení a domyslet všechny důsledky. Nyní je však potřeba vyhodnotit všechny dopady vládních opatření: na zdraví, ekonomiku, nezaměstnanost, kriminalitu. A upravit je tak, aby nezpůsobily více škody než užitku.
Tato výzva má přispět k posunu veřejné debaty směrem k racionálním úvahám o dlouhodobých zájmech nás všech.
Děkujeme za váš čas.
David Gladiš, Zuzana Kocumová, Vít Strouhal, Ondřej Pleštil
Autoři výzvy, 3. dubna 2020
ODŮVODNĚNÍ VÝZVY
Plošný zákaz obrovského množství ekonomických aktivit (téměř veškeré služby a prodej) je zásadní omezení lidské svobody. Plošný zákaz cestování z a do České republiky je porušení základního lidského práva na svobodu pohybu.
Lidská práva a svobody mohou být omezovány jen:
- pokud neexistuje jiná možnost,
- nejmenším možným způsobem,
- na nejkratší možnou dobu.
Plošné zákazy přináší gigantické náklady
- Ekonomové a Ministerstvo financí odhadují pokles HDP mezi 200 a 500 mld. Kč za rok. Příjmy státního rozpočtu klesnou o 100 až 250 mld. Kč za rok*.
- Je vysoce pravděpodobné, že v důsledku propadu ekonomiky zemře daleko více lidí než na koronavirus, zejména dětí a seniorů, protože v ekonomice, státním rozpočtu a zdravotnictví budou chybět prostředky v řádech stovek miliard korun.
- Důsledkem plošného zákazu jsou již nyní existenciální problémy, exekuce, insolvence tisíců lidí, ztráta obživy pro tisíce rodin. Tyto problémy budou narůstat.
- Nevyčíslitelné jsou ztráty v oblasti omezení osobní svobody. Je znemožněno udržovat rodinné vazby, pokračovat ve studiu, ve vědecké práci, humanitární činnosti, v podnikání, které přináší obživu tisícům rodin.
- Společenské náklady této situace jsou obrovské: chudoba a nezaměstnanost přinese zvýšenou kriminalitu, problémy s alkoholismem a drogami, rozpad rodin, nižší vzdělání a v neposlední řadě horší zdravotní stav a vyšší nemocnost a předčasnou úmrtnost.
- Kroky vlády odškodňující podnikatele a zaměstnance jsou sice potřebné, ale nejsou řešením ani nápravou situace. Dluhy státu zaplatíme my, občané. Hlavním úkolem vlády je zajistit, aby tzv. záchranných opatření nebylo vůbec potřeba.
Plošné zákazy jsou často nesmyslné a neodůvodnitelné:
- Proč mohou lidé chodit do továren a úřadů, nakupovat v květinářství a supermarketu, ale tisíce méně rizikových provozoven obchodů a služeb musí mít zavřeno?
- Proč lze u prodejních okének nakupovat jídlo, ale ne hračky nebo knihy?
- Proč nelze cestovat do země, kde je nákaza koronavirem daleko menší než v ČR?
- Proč do ČR nesmí přicestovat lidé prokazatelně zdraví (například s lékařským potvrzením)?
- Proč do ČR nesmí cestovat občané zemí, kde je nákaza koronavirem daleko menší než u nás?
Existují jiné možnosti ochrany zdraví než jen drastické plošné zákazy a řada zemí postupuje daleko umírněněji, např. Švédsko, Nizozemí, Japonsko, Jižní Korea, Německo, Švýcarsko a další. Nikoliv náhodou jde o ty nejvyspělejší země světa.
Levnější a efektivnější než plošné zákazy je například:
- Posuzovat selektivně provozovny podle velikosti, typu sortimentu, typu poskytovaných služeb, návštěvnosti a dalších kritérií. Je nerozumné zakázat jedním šmahem tak rozdílné činnosti jako je sauna a venkovní autobazar.
- Povolit obchodům a poskytovatelům služeb prodejní okénka a jiné podobné způsoby fungování za dodržení stanovených hygienických pravidel.
- Rozlišovat mezi typy sportovních a kulturních aktivit. Zákaz všech venkovních sportovních aktivit je neodůvodnitelný: při provozování tenisu nebo golfu je riziko nákazy nesrovnatelně jiné než při bowlingu.
- Lidé přijíždějící ze zahraničí mohou být testováni (i na jejich náklady) namísto paušálního zákazu. Při návratu z rizikových oblastí může být nařízena kontrolovaná karanténa (i na náklady cestujících).
Možných řešení je daleko více. Není cílem této výzvy je podrobně popisovat, ale ukázat na to, že existují. Na nutnost domyslet důsledky plošných zákazů upozornila v posledních dnech řada předních odborníků, včetně dvou bývalých guvernérů ČNB nebo nejnovějšího vydání renomovaného týdeníku The Economist.
Stát má k dispozici dostatečné lidské a finanční zdroje na to, aby dokázal připravit a realizovat selektivní opatření. Povinností státu je připravovat a realizovat taková řešení, která nejméně poškodí občany, nikoliv taková řešení, která jsou nejjednodušší.
Svět není černobílé bojiště proti koronaviru, ve kterém je válce nutné obětovat vše. Existují jiné nemoci.
Jeden z mnoha příkladů je rakovina. Na rakovinu zemřelo v roce 2017 v České republice 27 320 lidí a 577 373 osob se s rakovinou léčilo. Výdaje na léčbu rakoviny přitom byly cca 25,1 mld Kč. Na infekci koronavirem zemřelo dosud několik desítek lidí a léčeno v nemocnicích bylo několik tisíc osob. Náklady na obranu proti koronaviru (včetně ekonomických ztrát) jsou ale nejméně 200 mld Kč.
To znamená, že i při nejhorším očekávaném vývoji na nemocného s koronavirem stát vydá skoro stokrát více než na nemocného rakovinou. I státní rozpočet je omezený: o co více vydáme na koronavirus, o to méně je na léčbu rakoviny a dalších nemocí.
TEXT VÝZVY
Vyzýváme Vládu České republiky, poslance a senátory Parlamentu České republiky a další ústavní činitele k tomu, aby:
- Nahradili plošný zákaz maloobchodního prodeje a služeb a zákaz cestování z a do České republiky odůvodněnými a promyšlenými selektivními opatřeními.
- Přijali jen nejnutnější omezení svobod a aktivit jednotlivců i firem, na nejkratší možnou dobu, a to tak, aby bylo jednoznačně odůvodněno, že veškeré škody a dlouhodobé důsledky, které tato omezení způsobí, nepřevýší škody způsobené koronavirovou infekcí.
- Nepřijímali rozhodnutí na základě paniky, strachu a iracionálních emocí, ale faktů a racionálních úvah s přihlédnutím ke všem zájmům společnosti v dlouhodobém horizontu.
ZDE MŮŽETE VÝZVU PODEPSAT. Prosím, zvažte to.
Výzvu zašleme všem členům Vlády ČR, poslancům a senátorům a to nejpozději před jednáním Poslanecké sněmovny Parlamentu, která bude projednávat prodloužení současných opatření.
Pro jistotu zdůrazňujeme, že nám nejde o zrušení, ale o NAHRAZENÍ současných opatření jinými, která nebudou způsobovat zbytečné škody.
Nemáme patent na rozum. Jen chceme upozornit na to, že reakci na koronavirus NELZE posuzovat JEN podle počtu mrtvých na tuto nemoc, ale také podle všech ostatních dopadů, které způsobí.
Zde najdete seznam těch, kdo se k výzvě už připojili.
(Zveřejňujeme pouze jméno a město.)
Co můžete udělat pro podporu výzvy
- pošlete ji svým známým, zejména těm, kteří nechodí na facebook
- nasdílejte ji na sociálních sítích
- napište svému poslanci a senátorovi
- přidejte se ke komunitě na facebooku
- přidejte svůj argument do názorů pod článkem
Pozn.: Web SvetOutdooru.cz není autorem této výzvy a tato výzva ani nutně nevyjadřuje postoj webu. Pouze poskytl prostor pro její rychlé umístění jako podporu svobodného vyjádření názoru.
*Zdroje informací:
- Počty lidí, kteří umřeli nebo onemocněli rakovinou: https://www.linkos.cz/narodni-onkologicky-program/co-musite-vedet/ceska-republika-a-rakovina-v-cislech/
- Výdaje na léčbu rakoviny VZP (podíl VZP na trhu je 57%): https://www.vzp.cz/o-nas/aktuality/vydaje-za-lecbu-rakoviny-rostou-rychleji-nez-pocty-nemocnych-za-5-let-o-2-miliardy ; podíl VZP na trhu je cca 57%.
- Odhady poklesu ekonomiky a příjmů státního rozpočtu vycházejí ze zveřejněných predikcí Ministerstva financí ČR a makroekonomických expertů.
Ochrana osobních dat:
Údaje, které sdělíte vyplněním formuláře a přihlášením se k petici budou úschovávána a zpracovávána v souladu s GDPR. To podstatné je:
- budou uchovávána jen po nezbytně nutnou dobu a poté smazána
- nebudou poskytnuta třetí straně
- nebudou použita k marketingovým ani jiným podobným účelům
- poskytnutý email (uvádět jej nemusíte) bude použít výhradně pro účely informovat vás o dalším osudu výzvy, tj. o počtu sesbíraných podpisů, o tom, komu byla petice předána a jaké byly případné reakce na ni a o případných dalších krocích na petici navazujících
Souhlasím a přidávám se k výzvě, používat zdravý selský rozum
Naprostý souhlas
To taky delam a presto chodim radne do prace
Vzhledem k tomu, že vir je v podstatě na celé planetě, tak je úplně jedno, jestli se nakazím v ČR, nebo v Německu. Mimochodem, sdělovací prostředky by měly uvádět počet nakažených v poměru k počtu obyvatel, takže např. USA by vypadaly takto:
počet obyvatel oficiální počet nakažených zemřelí smrtnost skutečně nakažení skutečná smrtnost
USA 332.000.000 278.458 7.406 2,6 % 1.950.000 0,3 %
Jinak statistiky uvádí za dobu epidemie asi 60.000 zemřelých. Pro srovnání: Za 12 hodin umírá na planetě asi 70.000 lidí
Doporučuju se podívat na aktuální vydání NYT a jejich mapy, kde uvádějí smrtnost na 100 tis. obyvatel v jednotlivých městech. V New Orleans už to vychází na 40 lidí. Celková čísla USA jsou zkreslující. Jde o ohniska nákazy. A tady přidávám ještě hezký článek o tom, jak se to rozjelo v Itálii…protože nereagovali dostatečně včas! https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/05/world/europe/italy-coronavirus-lockdown-reopen.html
Pokud pracujete jen s čísly, která jsou po všech opatřeních, nepracujete se správnou informací. Není podstatné, kolik lidí zemřelo po zavedení omezení, ale kolik by jich zemřelo a onemocnělo, pokud by se nic nedělo (a jak by tato situace dopadla také na ekonomiku a společnost) – nemocní zdravotníci, nemocní zaměstnanci, firmy, které by nemohly pracovat, protože by neměly potřebný počet zaměstnanců na udržení provozu….
Povolení některých aktivit je potřeba, ale používat takhle špatně statistiku je špatná cesta, jak toho dosáhnout.
Plně s Vámi souhlasím.
Nesouhlasím s výzvou. Problém je v tom, že polovina lidí je blbých. Jistě jste si všimli, že nějakou dobu lze chodit po venku, ale ne v houfu. Kolik jenom v televizi ukázali srocování lidí! Proto museli tento víkend zablokovat parkoviště, protože spoluobčané jezdili na oblíbená místa, (nevadí) a potom chodili v houfech vytvářeli chumle lidí.
Píšete o Německu, že to jde bez zákazů. Německu na rozdíl od nás příbývá každý den více nemocných, než den minulý. Mimo jiné proto, že nenosí roušky. Podívejte se do USA, kde se Trump smál, že to je jen chřipka, na kterou umírá více lidí. Za pouhých 14 dní mu začaly kolabovat nemocnice, umírat zdravotníci, nemá ventilátory. Přečtěte si o Koreji a Japonsku více. Také chcete žít s nesundatelým náramkem na zápěstí, který bude hlásit, že jste opustili byt, i když máte karanténu? To by bylo křiku! Vždyť i proti pouhému sledování telefonu (ze kterého se pouze pozná obec) se zvedlo spousta námitek.
Ano, je možné na hranicích zřídit laboratoře, aby si přijíždějící zaplatili test. Problém je, že testy nejsou. A česká výroba se dosud nerozjela. Navíc to nějakou dobu trvá, mám dojem, že na hranicích tolik místa není. Dále nejen my, ale i sousední vlády zavřely hranice, takže od nás by mohl, ale oni ho nepustí k sobě…
Uznávám, některé podněty jsou rozumné (prodávat z okénka všude). Problém podle mne je, že vláda nepodporuje čské výrobce masek a roušek s 99,99% účinností. Nepodpořila ani výzkum a výrobu českých mašinek a setů na diagnostiku.
Naprosto souhlasím. Jak píšete, chápu, že v úplném začátku vláda zareagovala, jak zareagovala, ale většina z nás očekávala, ze pokud se situace bude vyvíjet dobře (což vzhledem k počtu nakažených, určitě je), ze represivní opatření budou dle jasného scénáře uvolňovány a lidem navrácena jejich svoboda a právo rozhodnout se do kterého obchodu půjdu nakoupit. Zda do Hornbachu, kde jsou stovky až tisíce lidí najednou nebo do malého obchodu např koupit boty nebo knihu.
Souhlasim, podepisuji a bojim se, nikoliv viru ale toho, co provadi “totalitni” vlada pod vedenim psychopatickeho premiera sledujiiciho pouze sve zajmy, nikoli zajmy obcanu. Dochazi k vaznemu zneuzivani pozice premiera, ktery se svymi psychopatickymi charakterovymi vlastnostmi podoba Hitlerovi nebo Stalinovi.
Toho se opravdu bojim.
Podepisuji, bez komentáře
Souhlasím a přidávám se k výzvě. Máme dostatečně velký státní administrativní systém, aby bylo možné tato selektivní opatření zpracovat.
Tak podepsáno. Klidně budu nosit roušku, dodržovat hygienické předpisy, pochopím ten zákaz ještě do 12.4. (což bude měsíc nouzového stavu), ale pak už to fakt považuji za likvidaci soukromého podnikání
Ano, bála jsem se neznámého viru, ale postupem času člověk zjistí, že to je jen přehnaná hysterie. Mocnáři se na oko dělají svatými a přitom jim jde o to, aby zlikvidovali malé podnikatele (pozn. já jsem pouze zaměstnanec, ale štve mě, jak si velké „vládní“ podniky „nařizují a seřizují“ pravidla…atd. Pro hlupáky nepochopitelné, ale lidi se zdravým rozumem to musí bít do očí, co se tu děje). Kdo sleduje dění kolem pandemie, jeho selský rozum se musí cítit jako v hororu. Vždyť kolik nesmyslných nařízení se vydalo, která si protiřečí. Nejvíce komické je toto: Lidé v zaměstnání ve fabrice – počet víc jak 2, mají 7h roušku, v určitých případech dokonce i 2 m vzdálenost, v době přestávky se sejdou v jedné mini místnosti a tam svačí=rouška dole a ven na vzduch, kde hustota virů je daleko nižší, se může chodit pouze na dobu nezbytně nutnou v počtu max. 2 lidí, děti si „posilují imunitu“ zavřené doma, vzdělávají je rodiče, kteří nezvládají učivo 3. třídy-smutné.
Ano, nosím roušku tam, kde je to nutné. Myji si ruce, zbytečně nelezu do obchodů, ale jdu raději do přírody, na určitou desinfekci mám alergii, což je průšvih, ale občas se „vydesinfikuji“ pro můj dobrý pocit a dělám to, co mi přijde normální, ale NEJSEM ovce a proto jsem podepsala, mohu tím aspoň trochu přispět na dobrou věc.
Děkuji
S radostí podepsáno ať se vše už vyřeší.
Je naprosto nesmyslne delat polovicate veci. Nejmene ohrozena cast obyvatelstva (deti , mladi lide ) by byli ve skolach mnohem bezpecnejsi nez jsou v soucasne dobe, kdy casto travi cas pohromade s nejohronezejsi casti obyvatelstva – svymi prarodici. Pokud vychazime z toho, ze existuje ralne ohrozeni zdravi, pote je velmi zvlastni, ze osoby, ktere jsou bezprostredne vystavovany velkemu kontaktu s ostatnimi ( kolik lidi se vystrida u prodavacky v supermarketu behem jeji 12ti hodinove smeny), hromadne neodpadavaji? Prodavacka v obuvi , odevech nebo v hrackarstvi je vystavena kontaktu v mnohem vetsim poctu. Pokud lide mohou chodit v parcich, proc si nemohou sednout? Pokud pracuji v tovarnach a jezdi MHD, proc se nemohou sejit? Pokud se budou lide testovat dnes, neznamena to, ze se nemohou nakazit jiz dnes vecer..a to se budou testovat stale dokola? A k nim se pridavat novi? Pokud virus existuje, nezastavi se, jak by bylo mozne, ze cisla v Italii pry stoupaji, ackoli jsou Italove jiz tri tydny zavreni doma? Kde se nakazuji? Preji Cechum, aby zvitezil zdravy rozum a ne rozum tech, kteri se vzdy meli dobre a tento stav je az tak prilis neomezuje.
Souhlasim
Souhlasím a doufám, že to k něčemu bude. Já pracuji v restauraci, tudíž jsem ted bez příjmu a jak to tak vypada,tak nejake odškodnění toho se nedockame,tak snad uz brzy zruší zákaz a budu se moct zase vratit do práce.
Souhlasím svami že jídlo si člověk udělá doma?! Ale kde vzít peníze na ty potraviny. 1měsíc a půl šedá ale pak co? Já mám čistého 15 000kc teď sedím doma na 60% nájem platit musím půjčky a pojistky potravyn jsou drahé a jíst se musí nejisté také onemocnite a některé ty zabezpečení nemají ani hlavu ani patu.
Byla bych ráda v této souvislosti poukázala na nesmyslné plošné nařízení nošení roušek nebo čehokoliv na obličeji na veřejnosti v případě, že kolem mě v blízkém okolí nejsou žádní jiní lidé , například na cyklostezce, v lese , v parku, při venčení psů, u vody na rybách, na procházce liduprázdným městem a pod. k čemuž se již vyjádřilo spoustu odborníků, jako naprosto nesmyslnému nařízení. Zase se jedná o nejjednodušší řešení zakázat všechno všude šmahem a nespoléhat na zdravý rozum občanů, sám odhadnout, kde můžu někoho ohrozit nebo ne. Je zřejmé, že pro naše státní orgány není používání zdravého rozumu žádoucí. Ještě navíc se používá tohoto nástroje moci na vyřizování osobních půtek mezi občany, udávání na policii, pokutování nedodržování zákazu a pod. Výzvu podepisuji a plně souhlasím s celým jejím zněním.
Byť s plošným zákazem/nařízením také nesouhlasím, jeho dodržování bude asi důslednější, než kdyby existovalo sto padesát výjimek. Osobně bych uvítal něco jako „rouška je povinná, je-li v blízkosti alespoň jedna další osoba, která nežije ve společné domácnosti“, ale protože rouška není příjemná, budou se lidé snažit ji nechat sundanou, nandávat na poslední chvíli, pokud vůbec, a nakonec z toho vznikne anarchie.
A nakonec, u plošného nařízení je na první pohled vidět, kdo ho dodržuje a kdo porušuje.
Jistě jsme si všichni vědomi toho, že chřipka je závažné onemocnění, přesto podceňované. Na stránkách SZÚ se dočteme, že v ČR počty nemocných dosahují každoročně statisíců, počty zemřelých v souvislosti s chřipkou zhruba 1 500 osob. K úmrtí totiž dochází obvykle na jinou primární příčinu /např.selhání srdce/ a chřipka je uváděna jako druhotná příčina. Stejně, jako to slyšíme dnes v souvislosti s koronavirem. S výzvou souhlasím a plně podporuji. Osobně se domnívám, že jde o ekonomicko-hospodářskou válku, kde koronavirus posloužil „elitě“ jen jako „zástěrka“. Snažme si zachovat pevné zdraví a jasnou mysl, přátelé!
Souhlasím
Nevšimla jsem si, že by kvůli chřipce kolabovalo každoročně zdravotnictví.
A odpověď na otázku – Proč jsou otevřená květinářství? znáte?
Kvůli jakž takž zachování důstojnosti pohřbů, svateb a podobných událostí
Absolutně souhlasím. A ještě teda musím dodat, že sama jsem v Německu a opravdu, že by Německo v něčem bylo lepší a poskytovalo občanům volný prostor a pouze nižší opatření mi teda nepřijde. Neustále tady sleduji zprávy a nařízení vlády a je to tu možná ještě více zaopatřeno než v Česku, takže nechápu proč zmiňovat Německo.
Souhlasím
Souhlasim a sdilim!!!!
Souhlasím,podepisuji a sdílím!
Naprosto souhlasím a podepisuji
Souhlas
Souhlasím.
Souhlasím a přidávám se k výzvě.
Souhlasím!!!
Souhlasim
Podepisuji a souhlasím
Plne souhlasim. Chapu strach. Covid je neco noveho avsak vlada a media ten strach je znasobuji. Zakladem je se zbytecne neshlukovat a dodrzovat hygienu. A dal muzeme zit. Nechapu heslo sedte doma. Co to sakra je. Z dlouhodobeho hlediska to ma na lidsky organizmus psychicky i fyzicky dopad.
Telo i mysl se potrebuje hybat.
Souhlasim se vsemi body.
Souhlas, přesně to samé jsem chtěl napsat…
Souhlasím. Nevím, proč by maturanti nemohli v květnu složit ústní maturity v původním termínu. Kdyby byly ještě uzavřené školy, znamenalo by to přítomnost zkušební komise a čtyř maturantů ve škole. I maturita v rouškách by byla lepší než varianta „pokud zůstanou školy uzavřené, maturanti dostanou maturitu formálně všichni“. Jakou hodnotu bude takový dokument v budoucnu mít???
Souhlasím a podepisuji!!!
Myslím si, že mnohem nebezpečnější jsou reakce blbce, než jakákoliv nemoc…pomalu se vytrácí selský rozum úplně všude…
Za poslední měsíc nejrozumnější řešení co může být.
Rozhodně souhlasím a podepisuji.
Souhlasím a podepisuji. Ještě se omlouvám za pedantství, ale ve spojení „opatření jinými, které nebudou“ by mělo být „která nebudou“. Díky za petici.
Souhlasím
Souhlasim. Doufam a modlim se, abych byla schopna zaplatit najem…
Omyl, většina lidí se nakazila v ČR (konkrétně 86%, viz aktuální údaje Ministerstva zdravotnictví). Mohla bych se zeptat, v čem by vás ohrožovalo, pokud někdo vycestoval, po návratu by byl otestován (na vlastní náklady) a v případě pozitivního testu by byl v karanténě (i kdyby se při tom měly použít náramky, které se používají pro domácí vězně) na vlastní náklady? Takový člověk by vás ohrožoval méně než unavená pokladní v obchodě nebo váš soused, kteří si nevědomky šmátnou na roušku, a pak sáhnou na kliku v domě/jídlo, které si kupujete apod.
Co se týká prodeje skrze okna, to přece není o nic „nebezpečnější“ než prodej v e-shopech. A ty, pokud vím, stále běží. Pokud dodržujete pravidla hygieny a koupené zboží (třeba tu hračku) vyperete, otřete lihem apod., případně necháte 3 dny stát bez dotyku, tak je prodej přes okénko stejně (ne)bezpečný jako prodej na e-shopu.
Je důležité si mýt ruce, správně používat roušky, dodržovat rozestupy a omezit kontakty na minimum. Ale není správné činit opatření, která bezpečnost nezvyšují, a přitom výrazně škodí na jiných frontách.
Souhlasim
Naprosto souhlasím a podepisuji . Tohle je buzerace na entou. Přesně, jak bylo již zmíněno, existují i jiné nemoci, které jsou akutní a ty se neřeší. Republika se zaměřila na koronavirus a stala se z toho nehorázná hysterie. A nošení roušek neustále? Vždyť jsme snad jediný stát, s takovým nesmyslným nařízením.
Existuje i papírová verze petice..? S podpisem ?
Souhlasím s polovinou, hlavně ekonomické dopady budou dramatické a to nemluvím o kurzu koruny. Výzva se snaží vypadat fundovaně, ale její text má kritické nedostatky. Přijde mi to trochu jako kverulantství, autor má výhrady a snaží se je ospravedlnit „jakýmisi“ argumenty.
Například srovnávání stavu zemí je argumentačním faulem – nikdo nemá konkrétní přehled o reálném počtu nakažených, o lidech s asymptomatickým průběhem nemluvě. Něco se dá poznat z testování (kolik bylo pozitivních vs negativních), ale ani to se nedá extrapolovat na celou populaci, zejm. když nejsou testovací kapacity a testují se primárně lidé s příznaky, tudíž je zde zaujatost směrem k nakaženým. A i testování má statistický problém, protože obvykle zahrnuje i opakované testy téhož člověka.
A dalším problémem testů je, že říkají pouze stav k datu odebrání vzorku. Člověk se klidně může nakazit v čase mezi odebráním vzorku a zjištění výsledku. Takhle riskujete, že naši turisté onemocní v zemi, která jim nebude schopna poskytnout dostatečnou lékařskou péči, a naopak turisté v ČR budou zatěžovat náš zdravotnický systém. Píši to s těžkým srdcem jako vášnivý cestovatel, ale situace je prostě taková, je to celosvětová pandemie. Trajdáním po světě se situace může jedině zhoršit, zlepšit rozhodně ne.
Měly by se výrazně vyhodnotit všechna opatření a zrušit ta naprosto nesmyslná, nebo je zdůvodnit. To je třeba situace květinářství a roušek v autě, ve kterém cestují lidé ve společné domácnosti. Pokud jdu do lesa, proč musím mít roušku, když kilometry kolem nikdo není? Ona by se ta nařízení dodržovala daleko snadněji, když by byl znám záměr.
To je jako s tou chřipičkou na začátku nebo že virus bez hostitele nepřežije. Teď už víme, že chřipička to není a že virus na určitých površích přežije klidně dva dny.
Seniorka
Plně souhlasím, i osamělí nemocní senioři mají deprese, vysoký tlak a tím víc mrtvic, strach o své děti, vnoučata.
Plně souhlasím – toto stanné právo bylo za Hitlera…
Souhlasím
S textem samotné petice souhlasím, díky za ni!
Úvodní text má však v některých částech nejasně podložené predikce a nejsem si zcela jistý, zda by v důsledku dlouhodobých restrikcí mohlo dojít např. ke smrti „daleko více lidí než na koronavirus“ nebo byl důsledkem „horší zdravotní stav a vyšší nemocnost a předčasná úmrtnost“. V tomto ohledu bych byl opatrnější, současný stav může dokonce konkrétně tyto oblasti i výrazně zlepšit. Proto si myslím, že některé pasáže mohou být až zavádějící.
Každopádně, výrazné plošné restrikce a plošný zákaz prodeje není rozumné rozhodnutí.
Aniž bych Vám to přála, ale až budete mít třeba na podzim rakovinu a nebude na chemoterapii z finačních důvodů, protože se všechny peníze vyházely na koronavirus, možná byste mluvila jinak. Vůbec jste nepochopila to, že když ve státu nebudou prachy, tak ty prachy nebudou ani ve zdravotnictví. A když nebudou ve zdravotnictví, tak se bude škrtat i tam. A bude se rozhodovat, kdo tu chemo dostane a kdo ne. A třeba zrovna Vy bude v háji, protože jste (třeba) stará a neperspektivní a místo Vás ji dají někomu „mladému“ a „perspektivnímu. Tak jako je i teď zapotřebí říct, koho ještě má smysl léčit a koho ne, se tak bude stávat častěji i u nemocí či léčby, kterou jste nyní dostávala „automaticky“. Nebo kde si myslíte, že stát vezme ten výpadek ve financích? Už měsíc negeneruje žádný zisk, ale jen ztrátu. Kromě toho, zapomeňte na to, že je všeho všude dostatek. Mému synovi vyrostla noha a nemám šanci mu někde koupit nohu. Má vysoký nárt, takže botu prostě musí vyzkoušet. A dětské boty nejsou levné. A k tomu všemu, zdravý selský i medicínský rozum ví, že virová nemoc ustoupí až poté, co se na ten virus získá kolektivní imunita. Ta se získá buď očkováním, které nemáme, nebo prostě „promořením“, tj. že tuto nemoc prodělá většina lidí, že se nemoc nemá šanci vracet. Viz. třeba pravé neštovice, spalničky jste asi taky nepotkala do té doby, než klesla proočkovanost, co? A ani tu chřipku typu A nemá každoročně 80% národa, že? Jak dlouho máte představu, že se tyto ekonomicky i lidsky desktruktivní zákazy mají dodržovat? A co to bude stát každého z nás? A v Itálii to také není taková hrůza, jak nám prezentují v televizi. Nechybí Vám třeba informace, kolik lidí v Itálii za stejnou dobu umřelo na rakovinu, infarkt, autonehodu? Souhlasím s peticí v tom, že když virus přicházel, tak byl čas akorát vzít všechno šmahem, v tu chvíli by to udělal úplně každý. Za měsíc už je víc informací, poznatků, názorů a jen u nás restrikce sílí a sílí….za chvíli tu budeme jak za komančů.
Přesně. Za dobu koronavirové pandemie umřelo na Zemi 15.000.000 lidí a s koronavirem 60.000. jen pro ilustraci:
Denní úmrtnost na planete dne 5. 4. od půlnoci do dvanácti hodin: 79.600 lidí
A kvůli tomu jsme paralyzovali planetu? Ekonomické následky budou nedozírné…..
Rozhodně by bylo rozumnější skutečně chránit ty opravdu ohrožené, tj. seniory. Ale to se jaksi úplně nepovedlo. Tak to odnesou všichni ostatní.
👎👎👎
Plně souhlasím a podepisuji
Souhlasím s peticí z těchto důvodů:
1. Stát kvůli ochraně zdraví omezuje výrazným způsobem podnikání. Přitom neexistuje jasný plán kroků. Postupy jsou chaotické, mění se (např. vstupy do obchodů, podpora 25 000 Kč pro OSVČ), jsou nesmyslně byrokratická (úvěry Covid I, Covid II), malá (25 000 Kč jednorázově řadu OSVČ nemá šanci zachránit) nebo nedomyšlená (odpuštění nájmů: z čeho budou vlastníci platit své závazky? Kdo se za vlastníky postaví?). V poradenském okruhu ekonomů chybí zástupci OSVČ.
2. Celkem 213 podnikatelů a živnostníků hodnotí celkový dojem ze strany podpory státu známkami 4 a 5 (zdroj: https://www.facebook.com/groups/zivnostnici/ ).
3. Během vyhlašování omezení stát porušil svá vlastní pravidla, např. nebyl ihned svolán krizový štáb.
4. Právní nejistota: po vyhlášení v rámci krizového řízení stát přistoupil k tomu, že to převzalo Ministerstvo zdravotnictví. Tím podnikatelé přišli o možnost žádat o odškodné. Přitom jejich rezervy nejsou určeny na to, aby z nich sanovaly státní rozhodnutí. Rezervy podnikatelů jsou např. na nečekané výdaje během podnikání, nemoc apod.
Toto je můj osobní názor.
Užívat rozumu.Bránit se histerii.
Proč lze z okna nakupovat jídlo? Argument, že bez jídla nelze žít je manipulativní. Bez jídla se sice nedá žít, ale bez okýnka ano. Jídlo si může člověk připravit doma. Takže znovu. Proč okýnko jen na jídlo?
Mně přesvědčil názor odborníků Prof. Pavla Koláře a imunologa Jaroslava Svobody:
„Čím dříve bude neriziková skupina promořena, tím rychleji se může život postupně vrátit do normálních kolejí. Restriktivním karanténním „utemováním“ dojde k paralýze společnosti s těžkými dlouhodobými dopady, zatímco konečná vlastní ochrana imunitou, která je jediná možná, přijde v Česku mnohem později, než tomu bude v některých jiných zemích. Následné dopady (ekonomické, psychosociální, společenské i další) budou v čase katastrofální. Budou horší než vlastní onemocnění“
Nemějme obavy, naše imunita to zvládne. Čím dříve, tím lépe.
Souhlasím
Ano plně, souhlasím a pracuji v Německu a vláda schválně šíři paniku a kolik lidi přijde o práci nebo přišlo díky vládním opatřením , moje manželka je doma za 60 procent z 15 000 , uměl byste využít s těmito penězi pane Babiši, hamáčku a spol , vzdejte svých královských platu a dejte je lidem každý z vás zlodějů ve vládě opravdu vám děkujeme za nesmyslné opatření a krach a izolaci naši země … ať se vše zaplatí z vašich peněz , tím myslím peníze politiku ,zkuste vyžit s 10000 celý měsíc …
Úplně souhlasím
Souhlasím
Souhlasím v plném rozsahu. Ekonomické dopady budou zcela jistě horší než virus sám. Čím více se budeme chránit tím déle bude trvat promoření obyvatel.
Souhlasim,ale hranice by meli zustat zavrene nadale…
Souhlas
Souhlasím.
Nemám co dodat.
souhlasím,pozoruji okolo,že už to leze lidem na mozek a to je horší než C-virus.
Naprosto souhlasím…
Souhlasim
Souhlas
Souhlasim a podepisuju. Chodim kazdy den do prace ve farmaceuticke firme a tam se jede uplne normalne, jen proste s rouskama. To, ze nemuzu ale k me mamince, ktera je nemocna a nemuzu ji pomoct, protoze jsem za hranicema, je totalni zhovadilost techto zakazu. Vsichni ho stejne jednou dostanem nebo ho uz dostali, a ani o tom nevime.
Souhlasím
Souhlasím, podepisuji a sdílím.
Lidé, proberte se! Když čtu ohromné množství příspěvků, nejen zde, tak si říkám, co se to s lidmi stalo?Ztratili jste úplně zdravý selský rozum? Bydlím s rodinou v Německu, kousíček za hranicemi. Nikdo tam není nadšený z opatření vlády. Berou to jako nutné zlo. Nikoho jsem ale neslyšela, že by úplně slintal blahem a vychvaloval vládu, jak je krásně uzavřela doma a téměř jim vše zakázala, jak je úžasná, jak jen díky ní tuto krizi přežijí. Jak řekl můj manžel- v ČR jsou dnes vidět následky desítek let totality. Lidem v té bylo jen zakazováno, přikazováno, nedovolováno. Vlastní názor byl zakázán. A tyto vzorce nyní u velkého množství lidí naskočily a lidé se jimi slepě řídí.
Uvažovat v souvislostech – to je základ rozumu. Ten ale chybí. A nejen mnohým Čechům, Moravanům, Slezanům, absenci rozumu – tedy schopnosti uvažovat v souvislostech – chybí vládním politikům. Důkaz: chaotické příkazy, zákazy a pokuty, vyhlašování stále chaotičtějších prohlášení a slibů. Odpověď na otázku, kdo jim svěřil moc, musíme hledat u sebe.
Naprosto souhlasím
Německo se vůbec neobjevilo ve statistickém srovnání, jak který stát zvládá epidemii. (Středa nebo čtvrtek ráno na ct24 ). Za mě velice pravděpodobně lépe.
K Vaší poznámce o nezodpovědných Živnostnících: nesuďte něco, o čem nic nevíte. Jistě sama dobře víte, proč jste zvolila cestu zaměstnance..a já zase vím, proč jsem zvolila cestu OSVČ. Mohla bych Vám tady psát, že si třeba ležíte doma za 60-100% platu. Ale nenapíšu, protože nemůžu házet všechny zaměstnance do jednoho pytle.
Více tolerance prosím.
Lenko, pokud je to Vaše pravé jméno, a pokud není, omlouvám se za oslovení. Vaše odsouzení, že ten kdo podepsal je hloupý, s tím nemohu nesouhlasit, vždyť se každý rozhodujeme a reagujeme podle svého názoru, stejně jako Vy. Situaci v Německu a finanční pomoc německé vlády znáte? Popřípadě řešení záchranného opatření pro střední vrstvu v GB? A v porovnání sledujete proměnlivá prohlášení české vlády? Zajímá mě proto, pokud jste ochotná odpovědět na moji otázku, jste majitelka malé nebo střední firmy či OSVČ? Že takové tvrzení zveřejňujete.
Souhlasím a podepisují.
Už nyní to má nedozírné následky..
Selský rozum je na místě.
Souhlasím. Podepisují.
Absolutně souhlasím , svěřit rozhodování do rukou ekonomického laika a udělat z něj boha, je ekonomická sebevražda!
A dochází vám, že kvůli těmto rozhodnutím nemusím mít ve stáří důchod a chcípnu místo na koronu hlady?A dochází vám, že karanténu můžou mít důchodci a nemusí kvůli tomu stát firmy? A dochází vám že to nemusí být jenom kvůli viru , ale kvůli úplně jiným věcem proč to vláda a jižní státy tak hrotí? a proč švédsko (mimochodem země s jednou z nejvyšších životních úrovních) tyto země žádnou karanténu nenastolili?
Děkuji. 👍
Souhlasím a přidávám se k výzvě! Musíte otevřít hranice a dát lidem příležitost cestovat po světě!!
Moc hezky jste to napsal – já jen dodávám tolik, že jsem se setkala s nabídkou majitelky obchodu, kdy je ochotna připravit balíčky s objednaným zbožím a to se týkalo knih, hraček a papírnictví….Máte pravdu v tom,že opět někdo šíří….hm….bludy a je mi moc líto, že znám neskutečně chytré lidi, kteří ,, podepisují,, …já nejsem studfovaná, takže mi nezbývá nic jiného, než použít právě jen ten selský rozum…hezký den
Podepisuji, souhlasím.
Ano, Země si alespoň na chvíli může od nás odpočinout.
Naprosto souhlasím.
Souhlasím a podepisuji. Jsem zivnostnikem na MD, ekonomicky přímo ohrožena nejsem, ale i tak jsem nucena dusledne prehodnotit i ty vydaje, které by za normální situace vedly k zisku….
Souhlasím a k výzvě se připojují ✌️❤️
Dobrý večer. Sám píšete, že virus má dlouhou inkubační dobu. Víte, jak dlouhá by musela být karanténa, aby ten virus jakoby samovolně zmizel? 1 rok, 2 roky? Je Vám jasné, že měsíc ani dva nestačí. Politici si nás jednou stejně budou muset dát na váhu. Zdraví lidí versus ekonomika.
Souhlasim!
Souhlasím a podepisují .
Souhlasím s peticí.
Podepsal jsem, jen nevím, proč jste ke sběru podpisů zvolili formulář na Google, kde je podpis málo průkazný a kdokoliv tam může nasekat spoustu vymyšlených jmen a adres. Tedy se dá petice snadno zpochybnit. Proč jste třeba nevyužili už existující platformy, jako je např. https://e-petice.cz/, kde je nutné podpis potvrdit kliknutím na odkaz v emailu, tedy podpisy jsou daleko průkaznější. Ale i tak držím palce. Největšáí hrozbou totiž je, že pokud se populace nepromoří, tak na podzim přijde nová vlna a nová drastická omezení.
Každý sleduje zprávy a stále jim věří i když už se ne jednou prokázalo, že lhali. Každý si nasadí roušku, drží odstupy, ale nikdo se nad tím nezamyslí. Děti a dospívající se nesmí vzdělávat, malé děti si nesmí hrát, tak kde to jsme? Žiju teď mimo Čr a tady lidé kteří zrovna mají zakázáno pracovat dostávají 80% mzdy, tady se o lidi zajímají. Čr a další zavře své občany doma bez práce, např. s hypotékami a co oni potom až tohle skončí? Každý den celých 5 let co jsem žila v Praze na mě během 20 minut v tramvaji prskl každý druhý člověk, ale to nikoho nezajímalo, toho si nikdo nevšímal, protože se o tom nemluvilo v televizi. Neznám člověka, který by byl byť „jen“ nachlazený si vzal roušku. Dalo by se o tom napsat mnohem víc, ale na závěr by stačilo jen to, kdyby lidé začali používat vlastní hlavu, otevřeli mysl a přestali jen sedět a poslouchat někoho kdo je placený někým komu jde jen o vystrašení lidí a vydělat ještě více peněz. Myslete…
souhlas
Souhlasím
Na výzvě je mnoho pravdivého, jen 4 letmé poznámky:
— Na jednotku obyvatel a den umírá v současnosti na vir v It,Fr,Šp,Bel 2x více lidí, než v ČR na rakovinu. A v dalších 4 zemích stejně, u nás sedmina.
— Ve Švédsku, Nizozemí a Švýcarsku umírá 6x více lidí na vir něž u nás, v Německu 3x v Japonsku desetina.
— Nakupovat jídlo lze proto, že je pro život nutné, hračky a knihy ne.
— Cestování do zahraničí nezáleží jen na nás, ale i na restrikcích cílových zemí.
Svět Outdooru se stal politicky aktivním 🙂 Rozporuji výzvu v těchto bodech:
– není znemožněno udržovat rodinné vazby. Můžeme si ponechat rodinu ve svém „okruhu“ nebo udržovat online. Není to ideální, ale není to přímo znemožněno. Také není zcela znemožněno pokračovat ve studiu či vědecké práci.
– je pro mě otázka rozpadu rodin. A to jsem psycholog pracující v rodinné a manželské poradně. Z jakého titulu toto usuzují autoři výzvy? Naopak mám tu zkušenost, že rodičům a manželům běžně chybí společný čas s dětmi a spolu se sebou, který jim nouzový stav dopřeje. Z telefonických kontaktů s klienty mám prozatím to, že více společného času vztahům prospívá nebo je alespoň neohrožuje.
– byl bych velice obezřetný i k závěrům nižšího vzdělání, horšího zdravotního stavu, vyšší nemocnosti a předčasné úmrtnosti. A navzdory tomu, že jdou autoři v důsledcích až tak daleko, tak nezmiňují důsledky viditelné již dnes, a to je příznivý dopad „vypnuté“ ekonomiky na životní prostředí. Tomáš Sedláček uvádí, že “Podle odhadů se jenom v Číně od začátku epidemie díky zmenšení znečištění vzduchu ušetřilo 4000 životů dětí do pěti let a přes 70 000 životů zejména starších dospělých”. Že by se tento argument autorům nehodil, a proto ho nezmínili?
– sportovní a kulturní aktivity. Jak se v tom udělá jasná dělící čára a zajistí dodržování občany? Když řekneme tenis ano, ale fotbal již ne, bude se tato zásada dodržovat?
– je velice problematické se srovnávat s jinými zeměmi, protože každá země má svá specifika, své počty nakažených aj. Proč v tom výčtu není Anglie, Španělsko, USA či Itálie? Že by se autorům ani tento argument nehodil, proto ho zamlčeli? Také třeba to Německo, které autoři zmiňují, má k 6.4.2020 103 000 potvrzených případů, Švýcarsko 22 242 (https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/situation-schweiz-und-international.html). Nezdá se mi tedy, že by situaci „zvládali“ lépe než ČR a měli bychom si z nich brát příklad. A již dávno před publikací této výzvy byl k dispozici třeba tento článek pojednávající o problémech Švýcarska v nastálé situaci: https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/svycarske-zdravotnictvi-pred-kolapsem-nakazenych-raketove-pribyva-40317907
– cestování mezi zeměmi. Testy vyjdou často negativně i u nakažených. Takže my bychom mohli vyslat nakažené ven nebo jiné země by mohly poslat nakažené k nám.
– odkud berou autoři informaci, že stát má dost lidských i finančních zdrojů k zařízení selektivních opatření? Sami autoři zmiňují opatření kontroly při karanténách, výrazně více testování na hranicích či letištích, posuzování každé provozovny individuálně, kontrolu volnočasových aktivit a kontrolu stanovených hygienických pravidel u podnikatelů. To mi přijde jako spousta lidí a administrativy.
A na závěr vyjádření jen k jednomu z autorů studie, Davidovi Gladišovi. Jedná se o člověka živícího se volným časem lidí (časopisy Svět běhu, Svět outdooru, restaurace Klub cestovatelů aj.), tedy lze předpokládat velká osobní zaujatost ve směru obnovení ekonomiky. Z důvodu, které jsem uvedl, pokládám výzvu za účelovou, výrazně zatíženou osobním zájmem alespoň jednoho z autorů, a odmítám ji podepsat.
Dobry den,
dejte prosim I na petice.com , je to mnohem snazsi a kontroluji se I maily;),maji To promakane I na vice podpisu:))
Dáváte tam za vzor země, které mají mnohem větší problémy s koronavirem, než jsou u nás! A i další zavádějící nesmysly tam zkoušíte.
Situace se u nás možná nezdá tak zlá, ale na zábavu teď opravdu není vhodná doba.
Sami si uvědomte, že pokud díky neukázněnosti a uvolnění karantény někoho nakazíte a on na to zemře, tak jste prakticky vrahy. Stojí za to nějaká ekonomika?
Výzva je rozumná, ale měla by se nacházet na neutrálním webu nedělajícím očividnou reklamu svetuoutdoru…
Se vším také naprosto souhlasím a ztotožnuji se , připadá mi to logické ! Děkuji, budu sdílet mezi rodinou a přáteli 🙂
Podepsáno.
Souhlasím, hlavně nechápu, proč zrušili výuku na vysokých školách. Naprosto zbytečná věc. Vysokoškoláci jsou srovnatelná skupina lidí, kteří i teď normálně chodí do zaměstnání. Vysokoškoláci si umí mýt ruce a nosit roušky a dodržovat hygienická opatření, proč by měli být zavření doma u počítače. Chápu, že děti na základní škole budou mít problém vydržet s rouškami, dodržovat správné mytí rukou a další potřebná opatření, ale nechápu poslední ročníky středních škol, aby mohli studenti řádně splnit maturitní a závěrečné zkoušky, stejně tak všechny vysokoškolské studenty nemuseli zavírat doma.
Všechny školy i školky by měly fungovat normálně, děti by se měly lépe a plnily povinnosti.
při zveřejňování počtu nakažených virem a úmrtí zveřejněte vždy i počet normálních úmrtí !!!!!!!!
pak se rozhodněte, vládo ,pro další omezování života v čr……a dobře počítejte !!!!
Zrušte senát a dejte platy senátorů na boj s nemocí, vzdejte se svých obrovských příjmů , abyste si uvědomili důsledky svých nařízení pro občany !
zvláštní plat zaslouží zdravotníci, kteří mají kontakt s nemocnými koronavirem !
To co vláda dělá je hnus ono peníze mají ale kde je mají v této době sehnat obicejni lidé co mají hypotéky nebo půjčky zceho to mají platit
Naprosto souhlasím s výzvou. Toto již NEJSOU nejnutnější opatření. To je cílená likvidace drobných podnikatelů.
Nesouhlasim s cestovanim z a do cr… Aby lide mohli se vratit do prace s tim souhlasim… Kdyz mohou jet supermarkety a hypermarkety proc ne mali podnikatele… Pokud udelate vyzvu jen na toto podepisu… Nezodpovedni lyzari co museli lyzovat to sem zatahli tudíž cestovani necht si lide jeste odpusti…!!!
Abyste byli, vládo, solidární s těmi, kterým jste neumožnili pracovat, dejte jim kompenzaci ze svých platů.
Zrušte okamžitě senát, jejich platy dát zdravotníkům, kteří ošetřují nemocné koronavirem.
Než vydáte nějaká rozhodnutí, vyčíslete srovnání běžných úmrtí s počtem úmrtí na koronavir/nás občany by srovnání také zajímalo !/
Okamžitě dejte děti do škol, je jim tam lépe, ošetřovné co jste zavedli je zbytečné. a starší děti potřebují učitele,rodiče nestačí,nechte normálně maturity atd….
Vládo, uvědomujete si, že poškozujete ekonomiku nadlouho a že důsledky finanční házíte na ty nejchudší ?
Naprosto souhlasím s celou vyzvou.
Myslím, ze je na čase tuto hru ukončit.
Souhlasím a připojuji se k výzvě, přemýšlet hlavou .
Navrhovala bych rozšířit petici o perspektivu ekonoma a soc. geografa z Katedry environmentu na MU Brno viz
https://a2larm.cz/2020/04/globalni-ekonomika-neni-schopna-celit-koronaviru-natoz-zmenam-klimatu-karantena-je-prilezitost/
Podepsala jsem, ale pokud by petice nehrála na starý dobrý „business as usual“, ale na skutečnou transformaci naší konzumní společnosti pomocí konceptů, na kterých se shodne většina inovativně smýšlejících ekonomů, ekologů atd., podepsala bych mnohem raději. (Podepsala jsem proto, že se obvykle se na nic jiného, než na kapitál, jak jej postaru chápeme, neslyší, ale návrat k iluzi „trvale udržitelného růstu“, kterou tu praktikujeme za cenu sebezničení a zničení všech ostatních přírodních druhů, není cesta.)
Nemoci byly , jsou a budou . Tenhle problém nemá jiné řešení než očkování . Opakované lockdowny nikam nevedou – i kdyby se počet nákaz srazil na nulu , přijede sem jeden nakaženej turista a je to tu nanovo . A proočkováno nebude dřív než na podzim 2021 , pokud vůbec . To jako budeme všichni rok a půl ( od jara 2020 ) zavřený doma ? Rok a půl , co celé masy živnostníků budou živořit ? Zachráníme nějaké důchodce nad hrobem , ale na konci budeme sčítat zástupy hospodskejch a kadeřnic , co se oběsej na šňůře na prádlo , protože to prostě nedaj .
Dle slov samotného minista zdravotnictví přímo na covid zemřela jenom asi 1/3 z těch , co v době smrti byli covid pozitivní . Čili v tuto chvíli celkem covid-pozitivních-mrtvých : cca 15 0000 lidí , čili na covid skutečně zemřelo cca 5000 lidí . Dáno do perspektivy : každý rok zemře v čr přirozenou smrtí cca 100 000 lidí .
Ve Švédsku za stejnou dobu pouze 11 000 covid-mrtvých celkem .
Pokud bude sekera státního rozpočtu 500 miliard …. a řekněme , že jsme zachránili 50% těch , co by bez opatření umřeli , tzn. také 5000 lidí ….pak nás jeden zachráněný důchodce ( průměrný věk covid mrtvého 78 let ) vyšel na 100 000 000 Kč pouze na státním dluhu …. + připočtěte odhadem ještě jednou tolik za soukromý sektor . Jestli mi někdo chce tvrdit , že cena života je nevyčíslitelná , tak at se zeptá svojí zdravotní pojišťvny , na kolik si ona cení jednoho roku kvalitního lidskýho života .
Ať už s tim všim jde naše posraná vláda do prdele .
Moje řešení : uvolnit . Všechno . Hned . A kdo má strach , ať si o svojí vlastní vůli dobrovolně nosí respirátor a nebo se zavře doma . Nikdo mu bránit nebude .
Nazdar .
Téma měsíce: Za sněhem do Skicircus Saalbach
Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn: lyžování a freeride snů v obří lyžařské areně v srdci Alp
FIS Alpine World Ski Championships Saalbach 2025: jedinečná podívaná na MS v alpském lyžování v Salcbursku
Zimní dovolená ve Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn: Zábava pro celou rodinu
Rady k vybavení
V suchu i za deště. Správná impregnace pohorek
Nejlepší trekové boty a pohorky 2024: výběr testerů Světa outdooru
Jak vybrat nepromokavou bundu?
Knižní tipy
Snow Film Fest 2024: adrenalin, humor, i dojetí na plátnech kin
E-BOOK 1. POMOC NA HORÁCH: zdarma ke stažení
Zajímavé vybavení
NEJLEPŠÍ TREKOVÉ BOTY A POHORY
Výběr testerů Světa outdooru
8B+ BRAD
Brad Pitt mezi lezeckými pytlíky.
Forclaz nafukovací karimatka MT900
Izolující karimatka (R 5,4) vážící 630 g s hloubkou 9cm
Ponožky Darn Tough s doživotní zárukou
Skvěle sedí, nesmrdí (příměs merina), hezké designy a když je prodřeš, zdarma výměna za nové. Fakt.
Zajímavé túry
Arizona Trail
Velký Choč s výhledem na čtyři národní parky Slovenska
Hayduke trail: kaňony a pouštěmi na jihozápadě USA
Další zajímavosti
Barefoot obuv: Do přírody i na horské výšlapy
Decathlon: jak správně pečovat o stan, karimatku a spací pytel
WARMPEACE: život mezi spacáky