Recenze vázání: Armada Shift MNC 13 – hybridní konstrukce

Recenze vázání: Armada Shift MNC 13 – hybridní konstrukce

Parametry

Celé jméno recenzovaného výrobku Armada Shift MNC 13
Druh zimního vybavení Vázání
Hmotnost 849 g
Typ vázání tech
Údaje výrobce 1 Rozsah DIN: 6 - 13
Údaje výrobce 2 Rozsah stupňů: 2° / 10°
Údaje výrobce 3 Brzdy (součástí balení): 90, 100, 110 nebo 120 mm
Infocena 11699 Kč Kč
Dodává SES Sports s.r.o.
Více info na www.armadaskis.com/de-at

Zaujalo mě

  • Kombinace pin tech / sjezdové špičky
  • Snadnost ovládání
  • Snadné nastupování do špičky vázání

Shrnutí recenze

Jak jinak popsat vázání, které umí stoupat do kopce jako skialpové s piny a dolů z kopce je pevné jako sjezdové? Prostě hybridní! Takže se splnil sen většině freeriderům a skialpinistům – nahoru v lehkém pinovém, dolu v pevném a bytelném sjezdovém vázání.

PODROBNÝ POPIS

Na první pohled

Armada Shift na první pohled připomíná spíše sjezdové vázání – má sjezdovou patku a špičku s možností nastavení vypínací síly DIN. Dále je z prvního pohledu zřejmé, že je tu hodně plastu a hodně mechanických částí. Působí malinko jako „Transformers“ avšak stejně spolehlivě bojuje v každém terénu a za všech okolností.

Celkový pohled na vázání Armada Shift MNC 13
Celkový pohled na vázání Armada Shift MNC 13

Stoupání

Přepnutím na WALK mód se vysunou piny, do kterých se překvapivě snadno nastupuje. Pro výstup můžete volit mezi dvěma stupni podložení pod patou v rozsahu 2° / 10°. Při nacvakávání špičky boty je třeba nejlépe hůlkou stlačit páku na špičce vázání. Takto drží čelisti s piny v otevřené poloze. Až jste si jisti, že máte botu rovně a správně na předním dorazu, stačí uvolnit stlačení a čelisti botu sevřou. Pro výstup už stačí pouze páku zajistit páku směrem nahoru. Páka má na zajištění dvě polohy. První je střední zajištění a pak lze páku přetáhnou do úplně kolmého postavení. Takové sevření je „panzerfaustsicher“ a nedošlo ani jednou k povolení. Pro uvolnění čelistí stačí opět páku stlačit dolů jako plynový pedál až na podlahu. Před stoupáním je také nutno připravit i patní část a to především deaktivaci brzdiček. To se děje za prvé stlačením patky a za druhé překlopením páky s nápisem SKI / WALK směrem k patce. Po došlápnutí botou pak stlačíte brzdičky a ty se na chůzi deaktivují. Rozuměj, zůstanou v poloze nahoře. V případě, že je ve vázání hodně sněhu, může být překlopení komplikovanější. Jednou jsem použil hrot hůlky. Čili vzhledem k četnosti použití zcela v normě.

Přepnutí patky pomocí páky do polohy WALK – Armada Shift MNC 13

Sjezd

Když nastane ta chvíle, a vy dorazíte na vrchol nebo k EXITU musíte lyže před slepením pásů sundat. Po výstupu z vázání přes špičku a její uvolnění stlačením páky doporučuji aktivovat mód SKI tak, abyste po odlepení pásů a položení na sníh nepřišli o lyži. Myslím tím, aby vám jen tak neujela do údolí. Mód SKI na patě je obráceným postupem módu WALK. Páku pod botou překlopíte směrem k špičce, až se na ní objeví nápis SKI. Brzdičky vyskočí a jsou připraveny pro sjezd. Špičku vázání připravíte tak, že mezi čelistmi vázání vyklopíte páku s nápisem SKI směrem vzhůru, která zajistí čelisti v poloze na sjezd. A velkou páku úplně na špici vázání, kterou jste zajišťovali čelisti při chůzi, necháte v neutrální poloze (dole). Toť vše. Opět při naplnění prostoru mezi čelistmi sněhem nebo ledem, nutno pro vyklopení páky SKI použít hůlku. Opět pouze při specifických podmínkách. Pak už stačí skočit do vázání alá klasické sjezdové a vzhůru dolů!

Patka vázání Armada Shift MNC 13 připravena na sjezd

Testování a zátěž

Vázání Armada Shift MNC 13 bylo namontováno na lyžích Armada tracer 98, které byly taktéž součástí redakčního testu. Takže dohromady tvořily celek pro skialpinisty, „skimountaineery“ a pro lyžaře ve volném terénu, kteří si nebojí za lajnou šlápnout nebo někam pro lajnu zajet. Jako každé vázání, které není sjezdové alá nacvaknu a jedu ani toto není úplně intuitivní a je dobré se před první túrou s ním seznámit. Nacvičte si přepínání na sjezd a jak připravit lyži na výstup včetně zajištění brzdiček. I ovládání podložky pod patu při strmějším stoupání je dobré nacvičit a vyzkoušet. Všechno však začíná nastavením vázání na vaši botu. Ta by měla mít přípravu na pinové vázání neboli otvory po obou stranách špičky boty. Po nastavení jsem zahájil s lyžemi a vázáním Armada skialpovou a lyžařskou sezónu 2019/2020. První test proběhl na Stubaii, kde se hodně kombinoval sjezd a výstup. Jako lyžáky jsem během testování používal Dynafit TLT 6 Winter Guide a K2 Pinnacle 130. Pak jsem absolvoval pár túr v Krkonoších a na závěr lyžování a šlapání ve švýcarském Davosu.

Takto vypadá připravená špička vázání Armada Shift MNC 13 na sjezd

Závěr

Podle výrobce je vázání kompatibilní s třemi druhy lyžáků: Alpine DIN, Touring, Walk To Ride (WTR) a GripWalk. Na vrcholu stoupání pomocí pinů a volné paty špičku vázání přepnete do SKI módu, tím se piny zajistí zpět do vázání a vy můžete jet kudlu v klasickém pevném vázání, které drží v každé situaci. Do kopce tedy stoupáte jako na klasickém skitouringovém vázání a z kopce jedete jako ve vázání sjezdovém s pevně fixovanou špičkou i patou. Daní za tento komfort je vyšší hmotnost.

Jízda na lyžích Armada Tracer 98 s hybridním vázáním Armada Shift MNC 13

Další informace

logo Armada

Značka Armada je průkopníkem freeskiingu v lyžování. S velkým úspěchem prodává svoje produkty do více než 40 zemí světa. ARMADA nabízí lyže do parku, na backcountry i na rampy.

Zajímavé vybavení

Napiš, jakou máš zkušenost ty

Odpovídáte na komentář: