Parametry
Zaujalo mě
- Kotvení za kolo
- Odpružení
- Pevná rámová bezpečnostní klec
- Tepelná a protidešťová izolace vozíku
- Úložné prostory
Shrnutí recenze
Thule Chariot Sport posloužil jako velmi funkční přepravce dětí i nákladu – takový pojízdný odpočinkový, před sluncem zastíněný a výborně větraný domeček. A současně i jako bufetový vozík, který na každé túře, v jakémkoli terénu, kde se dalo s vozíkem projet, odvezl pití i občerstvení pro celou rodinu. Vždyť „Proč máme vodu nosit v batozích, když máme vozík?“. A jak dopadl v testu jeho nástupce Thule Chariot Sport 2?
PODROBNÝ POPIS
DOSAVADNÍ ZKUŠENOSTI
Než se začnu věnovat novince Thule Chariot Sport 2 a jejím vylepšením, musím se nejprve vrátit k několikaleté zkušenosti s předchozí generací vozíku Thule Chariot Sport, který se stal nedílnou součástí našich rodinných výletů. Jelikož jsme rodina s šesti dětmi, věkového rozsahu dnes již od 5 do 19 let, bylo nesmírně důležité mít pro nejmladšího člena rodiny technickou výbavu, která by nás nijak neomezovala v horské turistice, lyžování, běhání ani jízdě na kole. Zejména s ohledem na starší děti jsme nechtěli rodinný program přizpůsobovat nejmenším.
Ve všem zmíněném nám Thule Chariot Sport posloužil jako velmi funkční přepravce dětí i nákladu – takový pojízdný odpočinkový, před sluncem zastíněný a výborně větraný domeček. A současně i jako bufetový vozík, který na každé túře, v jakémkoli terénu, kde se dalo s vozíkem projet, odvezl pití i občerstvení pro celou rodinu. Vždyť „proč máme vodu nosit v batozích, když máme vozík?“ byl častý argument našich dětí. A tak nám nahradil i kočárek.
A právě v souvislosti se zmiňovaným využíváním vozíku přichází nejvíce inovaci ve druhé generaci, které dělají manipulaci s vozíkem, jeho kotvení za kolo, přestavování k jinému účelu i skládání ještě jednodušším než dosud.
NOVÝ PATENT KOTVENÍ ZA KOLO
Pro mě asi největší a nejvíce pozitivně hodnocenou změnou je vylepšený patent kotvení tažného ramene za kolo. U elektrokol, která ne vždy mají možnost vyměnit osu za jinou, bývá problém s ukotvením vozíku. Naštěstí Thule nabízí několik druhů redukcí na osu, kterými se tento problém dá řešit – přímo na redukci osy se přimontuje patka, o kterou se pak přes jinou uzamykací patku dosedající na „klik“ přichytává vodící rameno vozíku. V minulosti bylo rameno vedoucí z vozíku zakončeno koulí, která se přímo nasouvala do kotvy na ose kola. Aby koule v kotvě neběhala, zamykala se externím zámkem a ten bylo třeba pak velmi namáhavým natahováním pryžové pojistky zajistit. Nyní je koule i s kloubem součástí patky vycházející z ramene a samotné patka se už jen nacvakne na kotvu na kole. Výrobce přepracoval a zjednodušil i pojistné jištění tažného ramene, ať už na straně kola nebo vozíku.
PŘEPRACOVANÉ OTÁČENÍ PŘEDNÍCH POMOCNÝCH KOLEČEK
Další pozitivní změnou je nový patent otáčení předních pomocných koleček ze spodní „jízdní pozice“ na pozici „stand by“. Vždy jsem chválil Thule za to, že přední otočná malá kolečka vozíte s sebou, zda využíváte vozík jako kočár, nebo jej předěláte k tahání za kolem, a přestože je tehdy nepotřebujete, vozíte je stále „na palubě“ pro případ, kdyby jich bylo potřeba. V minulosti jste kolečka pro přehození „vzhůru nohama“ musela nejprve odjistit, vyjmout a opět ukotvit do původního kloubu v platformě „vzhůru nohama“. U tohoto patentu se mi ale vícekrát stalo, že při opětovném kotvení kolečky na zemi jsem nedostatečně zajistil pojistku a jedno z koleček za jízdy vypadlo. U nového patentu se vám to nestane, protože kolečko se již nevybírá, ale po odjištění pojistky z boku platformy se přetáčí nahoru nebo dolů s celou platformou. Navíc zatímco u předchozí generace tato operace vyžadovala dvě ruce, nyní ji zvládnete i jednou rukou.
LEPŠÍ VIDITELNOST
Při používání předešlého Thule Chariot Spot jsem měl někdy dojem, že i kdyby byl vozík celý křiklavě zelený nebo žlutý, i tak by někteří řidiči nebo cyklisté byli vůči němu slepí. Nově umí mít Chariot vzadu červené LED obrysové světlo téměř na celou šířku vozíku, takže je perfektně viditelné i z velké dálky.
Příjemná je také nová příplatková výbava. Například plastový kobereček pod nohy dítěte, který zejména ve špatném počasí zachytává vodu a bláto z bot a lehce ho pak vyndáte a opláchnete. Praktickým detailem je také úložná síťková platforma na mobil, láhev, nebo cokoli co potřebujete mít při vyjížďce nebo sportovní aktivitě po ruce a nechce se vám pro to ohýbat do odkládacích kapes na zadní straně vozíku. Mimochodem hlavní úložný prostor v zadní části s největším objemem se nyní uzavírá zipem a s pomocí malého zámku jej umíte i uzamknout.
VŠECHNO DOBRÉ ZŮSTALO
Ostatní přednosti vozíku Thule Chariot 2 se nezměnily. Příkladný je jízdní komfort pro dítě díky listovému odpružení zadní nápravy nebo komfortní poloha sezení s polohovatelným opěradlem pro spánek. Bezpečné zajištění dítěte pomocí propracovaných a komfortních bezpečnostních pásů, pevná rámová bezpečnostní klec, ve které je dítě chráněno v případě kolize. Solidní tepelná a protidešťová izolace vozíku, díky níž děťátko sedí v jakémkoli počasí v suchu a relativním teple až do lehkých minusových teplot (při patřičném oblečení a zimní výbavě). Na léto zase propracované větrání a stínění před sluncem.
Další informace
Společnost Thule byla založena ve Švédsku v roce 1942. A od té doby až dodnes se snaží svým zákazníkům přiblížit svět a vyhovět jejich vášni pro aktivní život. V její nabídce najdeme širokou škálu produktů pro cestování a aktivní odpočinek.
www.thule.com