Prodáváme to, co si vyrobíme. Zikmund Schwarzkopf ml. a Matěj Molcar o trendech High Pointu

Prodáváme to, co si vyrobíme. Zikmund Schwarzkopf ml. a Matěj Molcar o trendech High Pointu

Zdá se to být českým evergreenem nebo možná až cliché. Co česká outdoorová značka, to sedmdesátá nebo osmdesátá léta a šití vybavení doma na koleně. Ač by se zdálo, že všechny značky začaly stejně, jedna z nich má slušný náskok. Bavíme se o značce Zikmunda Schwarzkopfa staršího, která stojí na základech stoleté rodinné tradice. Na to, jakým směrem se firma ubírá, jsem se zeptal jejího ředitele Zikmunda Schwarzkopfa mladšího, a obchodního ředitele Matěje Molcara.

Doba před dvaceti lety je jiná než dnes. Na co všechno musí High Point reagovat?

„Ano doba je opravdu jiná, požadavky a očekávání zákazníků se výrazně posunuly. Před dvaceti lety zákazníka v podstatě zajímalo, zda bunda nepromokne a ani tak moc se neřešil módní trend, barvy a design. V současné době se to defakto otočilo o 180°. Zákazník si nekoupí bundu ze sebelepšího materiálu, pokud nebude odpovídat současným trendům. Zákazník je tedy podstatně náročnější a pro nás to znamená se zajímat i o trendy, barvy a v neposlední řadě o moderní technologie, které otvírají zcela nové možnosti v designovém řešení produktu. V ekologii se nyní hodně řeší povrchová vodoodpudivá úprava (DWR), která obsahuje škodlivé fluorocarbony. Zde kde je to možné nahrazujeme klasické DWR ekologickou variantou bez přítomnosti PFC,“ odpovídá Zikmund Schwarzkopf mladší.

Matěji, dokážete mi odpovědět na otázku, co fluorocarbony v přírodě způsobují?

Sloučeniny PFC jsou zdraví škodlivé látky, které se vyplavují zejména při výrobě ale i užívání produktů a jsou nerozložitelné. Boj v zamezení používání těchto složek je aktuální po celém světě. Je škodlivý jak pro přírodu, tak pro lidské tělo. Proto High Point vyrábí celou kolekci softshellového oblečení PFC free, tedy bez obsahu fluorocarbonů. Toray, tedy materiál, který High Point pro výrobu používá, patří mezi několik málo výrobců s nejnižší hodnotou uvolňování PFC při samotné výrobě.

A dá se řešit problém s mikroplasty, na který se v poslední době také hodně poukazuje?

Lidé nakupují spousty nekvalitních věcí a každý rok obměňují svůj šatník za nový, ale pomalu se poptávka vrací k domácím produktům. Snad zájem o původ výroby, chování firmy k životnímu prostředí a rozum pořídit si kvalitnější oblečení získá převahu proti masovému chrlení nekvalitních produktů na český i zahraniční trh. Jistě, že se lidé chtějí předhánět, kdo bude na kopci vypadat lépe, nicméně opravdový horolezec nebo prostě sportovec si vybírá dle kvality, která mu vydrží několik let a ne jednu sezónu. Druhá věc je používání přírodních materiálů místo syntetických. Výroba některých přírodních vláken ale může představovat větší zátěž pro životní prostředí než například u syntetických vláken z recyklovaných materiálů. Ovšem je zde třeba připomenout, že zatím nikdo nezapočítává uvolněná mikrovlákna mezi dopady syntetických materiálů.

Horolezci Radek Jaroš a Petr Mašek na vrcholu Gasherbrum II.

Zamezit šíření mikroplastů lze způsobem, který je pro všechny reálný a proveditelný v běžném životě. Tedy – neprat oblečení hned, když je málo špinavé, k tomu stačí houbička a trocha vody. Dále můžeme prát oblečení v pracím pytlíku, používat externí filtr pro pračku a používat šetrné prací prostředky. Praní na nižší teplotu a otáčky je pro věci lepší, a proto nám i déle vydrží.

Vraťme se zpět k zákazníkům. Je pro vás náročné uspokojit český trh?

Je třeba říct, že uspokojení českého trhu není nikterak jednodušší, než toho zahraničního. Ačkoliv Češi mají opravdu velký přehled o číslech na visačkách veškerých produktů, je třeba vnímat jejich pohled na opravdovou kvalitu. Jsme na trhu 30 let, máme opravdu bohaté zkušenosti s výrobou a kvalitu máme v merku. Kontrolu kvality provádí sám Zikmund Schwarzkopf. Prodáváme to, co si vyrobíme. Funguje to vlastně jako dříve, jenom s perfektní a moderní technologií. Reference a zpětná vazba našich ambasadorů a zákazníků je pro nás vodítkem, kam se posunovat.

A jak jste na tom s poptávkou v zahraničí? Jste někde oblíbenější než v Česku?

Poptávka v zahraničí nám pomalu roste, situaci kolem České republiky řešíme dodáváním zboží maloobchodníkům. Také se svět dozvídá i o tom, že GORE není jediný výrobce a tak si pomalu budujeme cestičku i ven. V současné době máme nějaké plány, ale o tom až to bude aktuální.

Zikmund Schwarzkopf ml. u šicího stroje.
Zikmunde, jakým směrem se díváte z pozice ředitel firmy?

Mou současnou vizí ve výrobě je její modernizace a zavádění nejmodernějších technologií do našich produktů. Tento proces jsme započali cca před třemi lety a postupně tyto technologie přenášíme do celé kolekce. Chystám se také zcela zmodernizovat a přestavět celou dílnu.

Matěji, znamená to, že se můžeme těšit na elektronicky ovládané membrány pomocí mobilních telefonů nebo si na takovéto „skafandry“ musíme ještě počkat?

Tyto technologie jsou v očekávání, jistě přijdou. My si zakládáme na řemeslné výrobě, tedy o propojení mobilního telefonu s bundou se v rámci výroby zatím nebavíme. Určitě je to zajímavé téma, ale osobně jsem zastáncem toho, že v přírodě by si měl každý vystačit sám se sebou, případně společností dalšího člověka a ne telefonu. Doba nám jde ale velmi rychle kupředu. Nereálné věci se nám tedy stávají rychle a běžně dostupnými.

Kam se posunuly dnešní materiály oproti těm, třeba před pěti lety?

Současné materiály se posunuly na hranice možností dnešní doby. Za rok tomu bude zase úplně jinak. Nicméně je vidět, že dnešní materiály fungují, proto zůstávají. Než o změnu v materiálech jako takových, jde spíš o rychlost výroby a možnosti jak nezatěžovat životní prostředí.

Pokud jde o nás, materiály a trendy jdou ruku v ruce. Zmodernizování dílny nám dovolí jít o krok dále, ušetřit čas a zachovat kvalitu.

Testování produktů v terénu dokonale prověří jejich funkčnost a odolnost.
Který výrobek je vlajkovou lodí High Pointu?

Naší vlajkovou lodí je rozhodně bunda PROTECTOR 5.0. Bunda, kterou vyvíjíme 6 let a promítli jsme do ní naše zkušenosti a srdce. Na základě již zmíněných prostředku pro feedback a připomínek od těch nejlepších lezců je tento model na velice vysoké úrovni a je naprosto konkurence schopný se světem. Bunda je podle místa namáhání vyrobena ze dvou gramáží materiálu, má laserem řezané otvory do kapes a kde není nutno šít se používá laminace. Vše je zpracováno jeden kus po druhém s precizností a přísnou kontrolou na detail. Jelikož perfektní bunda k sobě potřebuje i perfektní kalhoty, v kolekci máme kalhoty Protector 5.0 pants. Jsou ušité na základě stejně dlouhého vývoje jako bunda. Kvůli komfortu a odolnosti jsou rozepínací pod pas a přesto se do nich velmi pohodlně leze s mačkami nebo skialp botou.

Bundu High Point Protector 5.0 otestoval horský vůdce Ivan Žila
a výsledky recenze si můžeš přečíst ZDE.

Český výrobce kvalitního outdoorového oblečení a vybavení do přírody. Výrobky HIGH POINT jsou vyráběny i vyvíjeny s maximální péčí ve vlastní dílně v Česku. Více jak dvacetileté zkušenosti, neustálý dohled a dlouholetá praxe švadlen jsou zárukou bezkonkurenčního zpracování výrobků. High Point výrobu navíc neustále modernizuje a zavadí do výroby ty nejmodernější technologie, jako jsou laminace či použití laseru. Výrobky High Point testují přední čeští sportovci (High Point tým).

Na e-shopu www.highpoint.cz je k dostání široký sortiment outdoorového vybavení.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: