O víkendu proběhl v Praze 30. mezinárodní veletrh sportovních potřeb a módy Sport Prague 2006. Redakce Světa outdooru byla při tom a zaznamenala novinky a zajímavosti, které se na veletrhu objevily. V několika článcích je postupně představíme v průběhu tohoto týdne. A jaký dojem máme z nového uspořádání veletrhu?
O víkendu proběhl v Praze 30. mezinárodní veletrh sportovních potřeb a módy Sport Prague 2006. Redakce Světa outdooru byla při tom a zaznamenala novinky a zajímavosti, které se na veletrhu objevily. V několika článcích je postupně představíme v průběhu tohoto týdne. A jaký dojem máme z nového uspořádání veletrhu?
Pořadatelé radikálně změnili organizaci tohoto ročníku a tak jsme všichni očekávali, co přinese nové uspořádání veletrhu Sport Prague 2006. Jak jsme již oznámili dříve, byl veletrh fakticky rozdělen na výstavy dvě. První, od středy 22. 2. do pátku 24. 2., měla být určena pouze pro odborníky, a byly zde kromě jiného zastoupeny outdooorové firmy. Druhá část od pátku 24. 2 do neděle 26. 2. byla pro veřejnost s představením vodáckých, cyklistických a dalších (outdooru už vzdálenějších) expozic. Trochu tajemný byl styčný den. Bude mít veřejnost přístup do hal určených pro obchodníky nebo nebude?
Původně se zdálo, že nikoliv, ale nakonec se veřejnost v pátek dostala do všech prostor veletrhu. Pro veřejnost byl dříve Sport Prague tradiční příležitostí seznámit se s novinkami a i proto byl tento veletrh na veřejnosti oblíben. Ten, kdo se na veletrh vydal v pátek, měl tedy možnost prohlédnout si obě části veltrhu. Tím se v outdoorové části ovšem trochu zkomplikoval život těm firmám, které měly své stánky připravené jen pro obchodní a odborné partnery. Vystavené kolekce pro obchodníky jsou totiž určeny k objednávkám na další sezónu. To je hlavní důvod, proč větší firmy konečné zákazníky na veletrhu nechtějí. Vystavené kolekce nejsou ještě v obchodech, zákazníci si novinky koupit nemohou ani na výstavě ani v obchodech a v důsledku jsou nespokojení.
Výsledkem tajenky nového uspořádání veletrhu Sport Prague byl tedy nakonec kompromis, který se od původního zaběhnutého schématu příliš nelišil. Sport Prague se, alespoň pro outdoorové firmy, podobal minulým ročníkům, jen čas pro obchodníky se poněkud prodloužil a čas pro veřejnost výrazně zkrátil. A jak veletrh obstál ve svém hlavním úkolu, ukázat odborné veřejnosti novinky v nabídce? I letos se ukázal posun u několika obecnějších trendů a návštěvníci měli příležitost prohlédnout si řadu konkrétních novinek. Především v oblasti oblečení byla nabídka opravdu bohatá. Některé z novinek se dostanou na pulty již v této sezóně, na jiné si budeme muset ještě počkat. V tomto týdnu připravujeme podrobnější články, ve kterých na novinky upozorníme.
Veletrh byl naprosto katastrofální. Priste me tam uz nikdo neuvidi. Expozice by mela preci slouzit pro koncove zakazniky, aby mohli porovnat vsechny druhy zbozi pohromade – coz i sebevetsi maloprodejce nemuze nabidnout. Co by vyrobcum ci distributorum udelalo vzit s sebou na vystavu kompletni sortiment a vice velikosti. Pokdu se mi bude neco libit, tak si to pak klidne objednam a on bude dosahne zisku v kazdem pripade. Dale argument, ze jsou zakaznici nespokojeni kdyz si nemohou objednat zbozi na pristi sezonu, je uplne lichy. Naopak – zakaznik uz pak presne vi, co lze v pristi sezone ocekavat a muze sve pozadavky smerovat na sveho maloprodejce. V opacnem pripade se projevuje konzervativnost ceskych prodejcu, kteri po prichodu novinky nejprve rok cekaji, az zjisti, jestli je o ni zajem, pote nakoupi jen par kusu a velikosti, a teprve po dvou letech lze mluvit o plnohotnem vyberu. Mezitim si cast lidi nouzi vyresi nakupem v zahranici nebo prijde na trh opet novy vyrobek…. vazne neschopnost ceskych prodejcu nezna mezi….