Sháněli jste letos na začátku sezóny batoh, spacák, stan a nepochodili jste? Pojďme se zamyslet nad tím čím to mohlo být. Hned na úvod je nutno předeslat, že český outdoorový trh je ve srovnání s jinými v Evropě jeden z těch menších a tudíž má i svá specifika, na která budeme narážet více než by bylo komukoliv milé. Některé zboží zde vůbec neseženete, protože se nikomu nevyplatí …
Celkem to moc nevadí. Trend je nakupovat přes internet od výrobce. Stejně mají málokde znalé prodavače, takže asi ani okukování zboží není to pravé. Než si někdo koupí dražší věc, tak stejně shání informace kde se dá. Obsah článku má pravdu, ale zákazníka zajímá CENA! Tedy proč za něco dávat třeba o 30% víc, jen aby obchodník přežil? Krachují i jiné obchody, ne jen outdoorové. Já to teda dělám taky tak, očumuju zde, kupuju jinde. Jednou jsem si chtěl koupit nepromokavé pončo. V obchodě s tím dělali takové průtahy (museli by to objednat, dlouho to bude trvat a jak mi dají vědět když to dojde), že jsem se po návratu domů vrhl na internet a pončo si objednal u výrobce. Za pár dní bylo doma a i s poštovným byla cena o 15% nižší. A bez nějakých blábolů zástupce vedoucího obchodu! Sháněl jsem prostou bivakovací plachtu z nylonu. Šílenství! Zaprve z tohoto materiálu by to nebylo a plachta už vůbec ne. Nabízeli mi všechno možné, ale v takových cenách, že jsem to vzdal. Pak jsem při surfování na netu narazil na americký obchod, kde jsem si plachtu i s poštovným koupil za 28,- dolarů!!! A nikdo se nevymlouval na náklady, daně atd. jedinou vadu to mělo, že to trvalo 2 týdny (ale bylo to před vánoci). Co si mám o tom myslet? Američanům stojí za to i 20 dolarů a naši obchodníci by si mně za to ani nevšimli. Oni asi nepochopili, že nejsem dojná kráva, ale ZÁKAZNÍK! Největší srandu mám z toho, že když přijdu do outdoorového obchodu, tak si myslí jak mně obludí odbornými řečmi a pěkně podojí. Jenže já je proberu k životu svými odbornými dotazy. A jsou v …… I když je mi 50 let a moc toho nenaoutdooruju, tak si myslím, že jsem dost v obraze. Mám silný pocit, že si pletou modní trendy s účelností zboží. Domnívám se, že kdyby výrobci a prodejci zapřemýšleli o koncových cenách, možná by začali víc vydělávat.