Nemáme a nebude!

Nemáme a nebude!

Sháněli jste letos na začátku sezóny batoh, spacák, stan a nepochodili jste? Pojďme se zamyslet nad tím čím to mohlo být. Hned na úvod je nutno předeslat, že český outdoorový trh je ve srovnání s jinými v Evropě jeden z těch menších a tudíž má i svá specifika, na která budeme narážet více než by bylo komukoliv milé. Některé zboží zde vůbec neseženete, protože se nikomu nevyplatí …

Zkušenosti čtenářů

alpenstock

Celkem to moc nevadí. Trend je nakupovat přes internet od výrobce. Stejně mají málokde znalé prodavače, takže asi ani okukování zboží není to pravé. Než si někdo koupí dražší věc, tak stejně shání informace kde se dá. Obsah článku má pravdu, ale zákazníka zajímá CENA! Tedy proč za něco dávat třeba o 30% víc, jen aby obchodník přežil? Krachují i jiné obchody, ne jen outdoorové. Já to teda dělám taky tak, očumuju zde, kupuju jinde. Jednou jsem si chtěl koupit nepromokavé pončo. V obchodě s tím dělali takové průtahy (museli by to objednat, dlouho to bude trvat a jak mi dají vědět když to dojde), že jsem se po návratu domů vrhl na internet a pončo si objednal u výrobce. Za pár dní bylo doma a i s poštovným byla cena o 15% nižší. A bez nějakých blábolů zástupce vedoucího obchodu! Sháněl jsem prostou bivakovací plachtu z nylonu. Šílenství! Zaprve z tohoto materiálu by to nebylo a plachta už vůbec ne. Nabízeli mi všechno možné, ale v takových cenách, že jsem to vzdal. Pak jsem při surfování na netu narazil na americký obchod, kde jsem si plachtu i s poštovným koupil za 28,- dolarů!!! A nikdo se nevymlouval na náklady, daně atd. jedinou vadu to mělo, že to trvalo 2 týdny (ale bylo to před vánoci). Co si mám o tom myslet? Američanům stojí za to i 20 dolarů a naši obchodníci by si mně za to ani nevšimli. Oni asi nepochopili, že nejsem dojná kráva, ale ZÁKAZNÍK! Největší srandu mám z toho, že když přijdu do outdoorového obchodu, tak si myslí jak mně obludí odbornými řečmi a pěkně podojí. Jenže já je proberu k životu svými odbornými dotazy. A jsou v …… I když je mi 50 let a moc toho nenaoutdooruju, tak si myslím, že jsem dost v obraze. Mám silný pocit, že si pletou modní trendy s účelností zboží. Domnívám se, že kdyby výrobci a prodejci zapřemýšleli o koncových cenách, možná by začali víc vydělávat.

prodavač

Moc by mě zajínalo(raději nejmenujte) kde jste byl a jaké dotazy jste měl, protože má zkušenost je zas ta, že ne vždy vadí cena, ale výrobek. Zákazník přijde a chtěl by něco co už má 15let „no a co že svět poskočil“ nebo si vysnil výrobek, který není nobo se nedováží a když jsme ochotni výrobek objednat divíse nad náklady spojenými a přitom je v čechách tolik zajímavých výrobků a neznám v praze obchod kde by vám neporadily, že to jinde nemají.
Rozhodně souhlasím z původním článkem a navíc mě má práce dost baví a nerad bych se ji zvdal z něčí vypočítavosti.

libor

Tilak na sve vlastni webove strance nema ani zminku o bunde Troll z Dermizaxu, ktera visi uz mesic v Hudy sportu v Ostrave. Warmpeace zase na webu ma softshellovou bundu Altaj a v Ostrave, jak mi bylo receno v Alpinusu a Hudy sportu, se prodavat nebude. Kdyz se zeptam jestli je ta a ta mikina se dela v cervene barve, tak mi prodavac rekne, ze ne, protoze chce prodat to co ma na krame. Koupit trenyrky z funkcniho pradla je nadlicky vykon, protoze vam vsude bez uzardeni prodaji kalhotky. To jsou aspon me zkusenosti.
Mozna, ze se mylim. Asi tomu nerozumin…

Lipon

ze strany obchodniku chapu, ze se jim nelibi, kdyz si k nim lidi chodi veci akorat tak vyzkouset a pak si je objednaji pres net.
Ze strany kupujicich je sice fajn, ze muzu usetrit diky internetovemu obchodu, ale je to minimalne neslusne, si zajit nekam vyzkouset to co chci stejne kupovat pres net. To uz je lepsi se domluvit s inetovym obchodem dopredu na moznosti vymenit velikost. Ze zakona ma clovek moznost vec do tusim ze 14 dni bez udani duvodu vec vratit (nepouzitou).
Osobne mam par „svych“ obchodu, kde vim ze jsou vcelku ochotni, nesnazi se pouze a jen prodat co maj na kramu, nedela jz cloveka trotla, maji rozumne ceny; takze kdyz neco shanim, obejdu si tyto, vyzkousim a pokud mi neco je, koupim to u tohoto ochodnika. A mam i lepsi pocit, ze toho sameho obchodnika tam najdu snad i za rok. A ze napr. membranove kalhoty jsou u nej o asi 100-150,- Kc drazsi (coz je pri cene kalhot 3000,- a vys zlomek ceny) nez v inetovem obchode – neni to takova hruza.

prodavač

nevím jak je to ze zásilkovým prodejem, ale normálně můžete nepoškozenou věc vyměnit či vrátit ten den a potom je to jen na obchodníkovy.

Kuba Turek

Za neuspokojující stav trhu vždy může obchodník a výrobce. Jestliže se nedokáže vyrovnat s internetem a neposkytuje nejlepší možné služby (včetně ceny), tak je už teď mimo. Ve větším měřítku se to stalo hudebním nakladatelstvím, tento stav brzo uhodí i na filmovou distribuci a brzo padne i monopol televizních stanic. Tak proč by se to nemělo týkat i takového pidioboru, jako je outdoor?

Jirka

Ještě horší situace je, když ne stránkách výrobce je popisován výrobek, ale není kde ho koupit, snad s vyjímkou podnikové prodejny. Klidně bych si ho koupil u obchodníka místo na netu, zvlášť pokud by cena nebyla příliš rozdílná, ale takhle nechápu, proč výrobci vůbec utrácejí za webové stránky.

Terry

Nevidím příliš velký problém v tom, aby OBCHODNÍK sám na internetu nabídl nějaké věci zákazníkovi třeba o 10% levněji. Tzn.: Přišli jste si k nám jen okoukat?? Dobrá proč ne, každý máme své pohnutky. Ale chcete koupit jinde levněji – můžete opět u nás, přes INTERNET – nemusíte nikam chodit znovu (zrovna dnes třeba nemáte těch 5000,-), obědnejte si to po netu, budete mít slevu, my si udržíme zákazníka svou ochotou a přeci jen ten výdělek budeme mít – pořád lepší o 10% menší, než žádný. Že to támle jinde měli o 15% levněji a ne jen o 10%??? Ano, ale u nás budete jako věrný zákazník mít za další 3 nákupy v horizontu 2 let ještě nějaké výhody….
Pokud by to fungovalo takto, nemyslím, že by si obchodníci museli stěžovat na válcování ze strany internet. obchodů.

alpenstock

Už mám nějaký pátek za sebou, ale věřím, že se dočkám doby, kdy si něco přes internet objednám a obchodník mi to doveze až domů a ještě bude rád, že má kšeft!

Radek

Ti obchodnici maji vetsinou takovou marzi, ze se jim vyplati prodat vyrobek i za cenu z internetu, akorat se jim do toho moc nechce. Nicmene uz se mi to stalo. Je to jen v lidech…

conny

chcem kupit membranovu bundu – 3L laminat.
rekapitulacia obchodov:
– v jednom sa so mnou nebavila ani klucka od dveri, (isla som rovno z prace v kostyme a lodickach – ale nie kazdy turista pracuje ako predavac v outdorovom obchode a moze si dovolit chodit do prace v „teplakoch“)
– v druhom som predavacke vysvetlovala ako rozozna 2 a 2,5 vrstvovu membranu od 3vrstvovej – damsky model nemali vobec
– v tretom bol ochotny predavac, co sa vyznal ale nemali velmi to, co som povodne chcela. pravdepodobne vsak nakoniec kupim tam.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: