Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro SvetOutdooru.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých článků o horách, vybavení nebo metodice nebo aktualizovat katalog stovek treků a ferat. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s outdoorovou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce SvetOutdooru.cz
Lavinový batoh je stále oblíbenější součástí skialpinistického vybavení. Připravili jsme přehled batohů s airbagem.
Doporučení týmu Světa outdooru a horského vůdce UAIGM Vojtěcha Dvořáka obsahuje batohy, které odpovídají trendům, které sledujeme pravidelně na veletrzích a na trhu, ale taktéž i osobním zkušenostem. Tipy naNejlepší skialpové batohy (bez airbagu) jsou v extra článku.
JSME ODBORNÍCI NA VYBAVENÍ
Testujeme od roku 1997. Více než 1000 produktů. Přes 14 000 hodin testování na stovkách výprav do celého světa. V týmu testerů Světa outdooru, vedeném horským vůdcem UIAGM Vojtou Dvořákem, je řada špičkových sportovců a lidí, kteří outdoorové vybavení používají doslova denně. Sledujeme trendy a účastníme se odborných akcí u nás i v zahraničí. Na každé recenzi pracuje více lidí. Snažíme se stále zlepšovat a učit. Výsledek recenze si nelze koupit. Stejně jako zařazení do výběru nejlepšího vybavení.
Ke všem produktům jsme přidali odkazy na Heureku, kde si můžeš vybrat podle ceny a hodnocení e-shopu, dozvědět se více informací nebo následně vyrazit na prodejnu si vybraný kousek prohlédnout. Doporučujeme taky pročíst nezávislé recenze.
Úvodem
Použití lavinového batohu zvyšuje naději na přežití v lavině. Ideálně zůstanete na laviništi na povrchu nebo těsně pod ním. Všechny fungují na stejném principu. Pro aktivaci je nutné aktivovat systém a během několika vteřin dojde k naplnění airbagu. Takto zvětšíte svůj objem. V tomto případě se tu uplatňuje fyzikální zákon o inverzní segregaci (obrácená odlučnost) částic – pokud se pohybuje více částic najednou, plavou ty větší na povrchu. Zkuste si doma zatřást s pytlíkem bramborových nebo kukuřičných lupínků. Ty největší jsou nahoře. I tento systém má svá omezení a limity: správné používání, údržba, aktivace a lidský faktor. V současnosti existuje několik technologií: Alpride (Scott, Osprey, Advenate,…), Solid (ABS Airbag), Jetforce (Pieps a Black Diamond), Avabag (Ortovox), Reactor (Arva), P.A.S. – Protective Airbag System a R.A.S. – Removable (Mammut), Float (BCA), The North Face Modular, Voltair (Arcteryx).
Berte zřetel na:
– Opravdový objem batohu vs. deklarovaný – Dostatečný objem pro vaše aktivity – Hmotnost – Způsob připnutí lyží – Dostupnost servisu v Česku, ale i v zahraničních destinacích – Leteckou přepravu – Délku zad tak, aby vám batoh dobře seděl – Zádový systém – Možnost přehození táhla pro aktivaci levou rukou – Výškově stavitelné táhlo pro jisté zatažení na první dobrou – Možnost fixace helmy – Návod v češtině a pochopení údržby, aktivace a používání batohu či systému – Dostatečně velké oddělení pro uložení lavinové výbavy.
Přepracovaný PIEPS JETFORCE 2.0 je nejnovější lavinový batoh z produkce PIEPS, je lehčí, propracovanější a nyní vybavený i Bluetooth technologií a vakem o objemu 170 l.
Kompaktní lavinový batoh s možností vícečetného odpálení airbagu. Baterie a dobíječka se prodává zvlášť.
Technický batoh s kvalitním zádovým systémem, vybavený elektronickým lavinovým airbag systémem Alpride E1. Recenze Osprey SOELDEN PRO
Opravdu ultralehký batoh se systémem R.A.S. 3.0 (Removable Airbag System). Bez systému vážící pouhých 500 g!
Dvoukomorový velkoplošný airbag pevně připevněn k batohu. Konstrukce systému má minimální hmotnost a malý vlastní objem. Vysoký počáteční plnicí tlak otevře systém, i když už je kolem spousta sněhu.
Batoh ABS ve zcela novém kabátě avšak s vyzkoušenou technologií dvou vaků s aktivací pomocí pyropatrony.
Komunikace je na túře nebo během nehody klíčová. Druhá generace PMR vysílačky BC LINK, pracující v pásmu 446MHz, umožňuje komunikaci v reálném čase během jízdy či výstupu.
Batoh bez airbagu, ale se systémem pro „dýchání“ pod sněhovou vrstvou.
Airbag se aktivuje ručně a madlo zároveň slouží jako náustek pro vdechování kyslíku, získávaného ze sněhu speciální technologií. IAS = Integrated Avalanche Systém = Avalanche Airbag + Breathing System.