Zamyšlení nad trendy obchodu se sportovním zbožím. Při příležitosti článku s přehledem sportovních veletrhů komentuje náš spolupracovník Jan Hlaváček na příkladu brněnského Sport Life situaci na českém trhu sportovního vybavení …
- Tlak na náklady a na druhé straně levnější možnosti účinné prezentace nainternetu odrazují firmy od výstav, to je hledání úspor na stranědistribuce.
- Výroba v regionech s levnější pracovní silou je pak úspora na straněvýroby.
- Neustálý vývoj, překonávání před pár lety nedosažitelných parametrů astále komfortnější výbava, současně s rozvojem služeb je reakce na stálenáročnější zákazníky.
- Mimoto rozvoj služeb souvisí s nasycením trhu zbožím. Dnes je velmiobtížné vytvořit výrobek, který by už na trhu nebyl nebo alespoň neměl odzačátku zdatného zavedeného konkurenta. Dobrá práce ve službách je všakstále relativně dobře placená.
smutne zaujimavy je trend outdooru z hladiska vyroby, designu. to mnozstvo firiem , ktore prezentuju vyrobky ako svoje vlastne, su v podstate redesign, vo vacsine len farebny restyling, i ked dost progresivny. mam pocit ze je len par fy ktore sa skutocne venuju tvorbe, a v tom zahrnuty vyskum, skusanie, proste proces tvorby. Alebo aspon, ze ich design je tak okamzite rozpoznatelny(napr. oble strihy Deuter).
Cinania, kt. su schopny za mesiac okopcit vyrobok, ak sa podari- vyrobia,,na nepoznanie,, navnadu…a my to zhltneme.obavam sa,ze takych europskych fy pribuda,o nich pisem.samo ze su v nizsej cenovej skupine, ale ten pocit ze prist lahko k hotovemu.peniaze…a duch outdooru vo vyrobkoch pomaly mizne, akoby sa dalo vsetko kupit.