Ahoj. Všimli jsme si, že máš zapnutý AdBlock. Prosím, pozastav si pro SvetOutdooru.cz blokování reklamy. Díky tomu můžeme zajistit více zajímavých článků o horách, vybavení nebo metodice nebo aktualizovat katalog stovek treků a ferat. Navíc se snažíme zobrazovat jen reklamy s outdoorovou tématikou, podporujeme touto cestou i mnohé charitativní projekty a neziskovky. Snad tě nebudou moc rušit. Děkujeme! Redakce SvetOutdooru.cz
Byli jsme celá redakce zvědaví, jak Mnichov nahradí klasický outdoorový veletrh, který již třetí dekádu probíhal na břehu Bodamského jezera v malebném městečku Friedrishafenu. Změnilo se jenom místo a datum? A zůstal zachován duch a koncept? Přečtěte si naše dojmy a poznatky z nového outdoorového veletrhu, který se konal 30. 6. – 3. 7. 2019 v německém Mnichově, kde se tradičně koná známý veletrh ISPO.
Veletrh v číslech
OUTDOOR by ISPO hostil 1019 vystavovatelů a přivítal vice než 22000 návštěvníků. “There’s a perfect outdoor for everyone,” se stalo heslem veletrhu. Organizátoři uplatnili v halách otevřený koncept a celý prostor provzdušnili. Založili 18 speciálních tematických stanovišť v halách, ale I na volných plochách. Připravili doprovodný program včetně outdoorových aktivit, které byly zcela mimo výstavní prostory.
Hlavním tématem však byla udržitelnost
1.018 vystavovatelů z 35 zemí
Vice než 22.000 návštěvníku z 90 zemí
Outdoorový průmysl se stale vice zaměřuje na udržitelnost
Zahraničních vystavovatelů bylo 84 %
Nejzastoupenější národnosti: Německo, UK, Itálie, Holandsko, Čína, Švédsko a USA.
87 % návštěvníků hodnotilo prémiový ročník veletrhu OUTDOOR by ISPO jako výborný. (zdroj: Messe München)
Toto téma se odráželo v každém aspektu veletrhu. Snad každá značka či výrobce si uvědomuje, že se v dnešní době nejedná pouze o reklamní trik, nálepku či nahodilou aktivitu. Jedná se o nutnost. Sportovní giganti jako jsou adidas nebo Vaude či malé značky jako například Picture Organic Clothing, Pyua, Palgero předvedly výrobky z recyklovaného polyesteru a využití přírodních materiálů. Těmi byly například dřevěná vlákna nebo chaluhy jako náhrada za syntetické materiály. I samotný veletrh se snažil, co nejméně zatěžovat životní prostředí a kladl důraz na hromadnou dopravu a společné cestování. Více než 75 % účastníků uvedlo, že pro návštěvu veletrhu a dojíždění využilo hromadnou dopravu.
Jaký je názor redakce Světa outdooru?
Jakub Larysz – šéfredaktor magazínu Svět Outdooru
Na veletrhu OUTDOOR jsem byl poprvé v životě a proto nemůžu srovnat, jestli přesun z Friedrichshafenu byl lepší. Osobně jsem ocenil zónu, ve které probíhaly besedy a přednášky na různá témata, jako třeba budoucnost sportovního lezení na Olympiádě. Bylo dobré vidět všemožné stany v jednom pavilonu a taky se protáhnout venkovní expozicí glampingových „ubytování“. Možná byla trošku škoda, že oproti vystavovatelům z jiných států neexistovala „Česká vesnička.“
Martin Slezáček – vrchní tester svetoutdooru.cz
Na veletrhu mě rozhodně zaujal prostor, který měli vystavovatelé k dispozici. Mám rád „vzdušnost“ a nebaví mě tlačenice s lidmi. Tematické huby byly fajn, líbily se mi přednášky, které tak podporovaly vznik určité komunity kolem daného tématu. Obecně se mi líbí směr, kterým se řada firem vydává. Hodně se dbá na udržitelnost, opětovné využití zdrojů a ekologické postupy. To je podle mě správná cesta. Podle mě byl hodně patrný trend odlehčování (možná trochu paradox v kontextu výdrže takových výrobků a následným dalším nákupem x udržitelný rozvoj). Chyběla mi „Česká vesnička“. Zaujaly mě některé hi-tech prezentace (Mammut, Black Yak), ale za mě to bylo asi až moc kosmické.
Vojtěch Dvořák – šéf tester a redaktor svetoutdooru.cz
Na první pohled a pocit mohu potvrdit otevřený prostor. Každé hale dominovala široká centrální ulice. Na krajích tematické spoty, které se věnovaly udržitelnosti, ženám v outdooru, elektrokolům, apod. Haly působily svěžím dojmem. Neměl jsem pocit jako při stanovaní na Vltavě v plné sezóně. Objevil jsem nové značky, zvláště ze zámoří, které na veletrhu OUTDOOR by ISPO vystavovaly vůbec poprvé. Jim se budeme věnovat v dalším článku o tomto veletrhu. Věřím, že na základě letošních zkušeností organizátoři posunou laťku ještě výše. Přitažlivě pro návštěvníky, ale i pro vystavovatele.
Veletrh OUTDOOR by ISPO se konal v Mnichově ve dnech 30. 6. – 3. 7. 2019. Více informací o tomto veletrhu naleznete na oficiálních stránkách OUTDOOR by ISPO. Kromě informací o akci zde nalezete i zajímavé články o udržitelnosti, rozhovory s osobnostmi, přehled nominací a držitelů ocenění OUTDOOR Awards, apod.
Veletrh příští rok můžete navštívit nebo na něm vystavovat v termínu 28. 6. – 1. 7. 2020.