Fotopřehled a krátké představení toho nejlepšího, co bylo k vidění na veletrhu se sportovním zboží ISPO 2016 v Mnichově. Ty nejlepší produkty získaly ocenění ISPO Award a s některými se možná brzy setkáte na pultech nebo v e-shopech outdoorových prodejen. Takže jak to dopadlo a co je ta největší pecka?
Výrobci sportovního zboží letos přihlásili celkem 535 produktů, což je oproti předchozímu roku větší než 21% nárust. Takže je vidět, že se firmy snaží, aby právě jejich produkt získal ISPO Award. Takového malého Oscara ve světě sportovního zboží. ISPO Award se však dělí ještě na několik kategorií a pro našince to může být trochu matoucí. Jak to tedy je a které ty oceněné výrobky nás nejvíce zaujaly.
Jednotlivé kategorie
Po dvou dlouhých dnech speciálně složená porota vybrala pět PRODUCTS OF THE YEAR a ASIAN PRODUCT OF THE YEAR. Dále pak 67 GOLD WINNERS a 119 WINNERS. Porota dále ocenila dva produkty jako ECO ACHIEVEMENT – APPAREL (v kategorii oblečení) a jednu jedinou značkou coby ECO ACHIEVEMENT BRAND award neboli ocenění za ekologický šetrný koncept či inovaci.
Product of the year
Byl udělen těm nejlepší výrobkům z následujících oblastí: ACTION, OUTDOOR CLOTHING, SKI, PERFORMANCE a HEALTH & FITNESS. V této prestižní kategorii uvádíme všechny oceněné výrobky a to i přesto, že nemusí vyloženě souviset s outdoorovými aktivitami
Držitelé prestižního ocenění Product of the year (podle kategorií):
Action
Arrows inflatable Technology iRIG, Nafukovací plachta
Inovativní kombinace neuvěřitelně lehkého nafukovacího draka ve tvaru windsurfingové plachty, spojuje to nejlepší z obou světů. iRIG je jedinečný i v tom, že ho můžete přidat téměř k jakémukoliv stand up boardingu a vstoupit tak do fascinujícího světa windsurfingu. iRIG je také skvělý pro děti.
Ski
ORTOVOX, Lavinový systém Avabag
S hmotností jen 640 g a s objemem 1,8 litru je AVABAG v současné době nejlehčí systém airbagu na trhu. Redukce hmotnosti bylo dosaženo použitím svařovací techniky, vyspělého materiálu a uzavřené jednotky Venturiho ventilu, která je navíc chráněna před nečistotami, ledem, a korozí. Tato jednotka je jednoduchá, obsahuje méně součástí a tím pádem je spolehlivější a lehčí. Systém je odnímatelný. Taktéž je možné provádět aktivaci airbagu (rozuměj nácvik) (bez tlakové lahve) tolikrát, kolikrát je potřeba.
Outdoor clothing
Vertical, Batoh X-OS Treklight 38L+10L
Batoh X-OS Treklight 38 L + 10L značky Vertical by se mohl stát symbolem horolezectví. Batoh představuje zbrusu nový odnímatelný EXOS System®. Tento nový nosný systém využívá revoluční koncept skládající se z hliníkové a uhlíkové vnitřní výztuhy, která přenáší zatížení z ramen na boky. Ty tímto způsobem odlehčují ramenům a poskytují bezkonkurenční komfort.
Performance
TomTom, Runner 2 Cardio+Music, sporttester s GPS a přehrávačem hudby
Sporttester 2 Cardio + Music jsou GPS hodinky s integrovaným hudebním přehrávačem. Obrazovka umožňuje vidět srdeční frekvence, které se měří přímo na zápěstí. Není třeba pro hrudní pás. S režimem 24/7 sledování nekončí ani po tréninkové dávce, protože tento výrobek pokračuje v měření počtu kroků, vzdálenosti, aktivních minutách a spálených kaloriích.
Health & fitness
Matrix, In-Trinity, minimalistické cvičební nářadí
Cvičební lavice In-Trinity vypadá jako obyčejná diagonální deska, která má madla a popruhy jako příslušenství. Ale v jednoduchosti je právě její síly. Polohovací diagonální platforma umožňuje dělat cvičení i na velmi malém prostoru. Tím se zvyšuje rozsah stávajících cvičení a umožňuje vytvářet nová. Inovativní systém cvičení umožňuje využívat gravitaci a biomechaniku těla tak, aby zesílily svaly, pocvičili jste rovnováhu a flexibilitu.
Asian
Kailas, ‘EDGE’ Climbing Backpack 35L, batoh
Značka Kailás vyvinula tento lehký 35 litrový batoh pro extrémisty. Nosný systém SAS umožňuje měnit jeho hmotnost. Bez bederního pás, hliníkové výztuhy a horního víka získáte batoh o váze pouhých 700 gramů. Tato inovativní batoh je také dokonalým společníkem pro pěší turistiku.
Eco Achievement – brand
Jack Wolfskin, Ekologický přístup
Speciální ECO Porota ocenila značku Jack Wolfskin cenou ISPO AWARD ECO ACHIEVEMENT – BRAND pro komplexní řešení, která implementuje do své firemní filozofie jako je například rozvoj udržitelnosti a kontrolu výrobních procesů. Tato cena je oceněním důsledné zapojení společnosti, pokud jde o environmentální a sociální zájmy, jakož i za přínos k rozvoji osvědčených postupů v oblasti outdoorového oděvního odvětví.
Eco Achievement – apparel (oblečení)
Patagonia první neoprene-free mokrý oblek, ‘M’S R3 Yulex Front-Zip Full Suit’
Cenu za ISPO AWARD ECO ACHIEVEMENT v kategorii oblečení získala Patagonie za první „neoprenový“ oblek bez neoprenu, dále jen „M’S R3 Yulex Front-Zip Full Suit“. Je vyroben z odolné a pružné organické gumy zvané Yulex ™. Yulex je materiál na rostlinné bázi, což snižuje závislost na ropě a snižuje emise CO2 z výrobního procesu alespoň o 70%. Po dobu osmi let, tato společnost hrála vedoucí úlohu při zpracování přírodního kaučuku pro „wetsuits“.
Eco Achievement – apparel (oblečení)
TEKO – multisportovní ponožky vyrobené z recyklovaného polyamidu, rybářských sítí
Multi-sportovní ponožky „Regeneruj Mě“ od TEKO byly rovněž oceněny. Společnost TEKO začala jako první na světě vyrábět sportovní ponožky z recyklované polyamidové příze. Polyamid pochází z komerčních rybářských sítí, které jsou shromažďovány z celého světa a zpracovávány jsou v Evropě. Výroba nití, barvení a tkaní ponožek – to vše se odehrává v okruhu 300 km. TEKO bude také žádat zákazníky, aby své ponožky po „vynošení“ vraceli, z důvodu další recyklace.
Golden ISPO Award v kategorii OUTDOOR
Winners ISPO Award v kategorii OUTDOOR
Některé z uvedených výrobků bychom měli v redakci Světa Outdooru testovat a vy budete mít jedinečnou možnost se s nimi seznámit ještě před tím, než se objeví na pultech outdoorových obchodů.
Mohlo by vás zajímat:
České značky a firmy na ISPO 2016
Zpráva z veletrhu ISPO 2016
Nečekaný úspěch kolekce BLACK YAK na ISPO 2016
Co nového ve spacích pytlích na ISPO 2016
Podrobný článek o outdoorových novinkách oceněných na veletrhu ISPO se dočtete také v prvním čísle časopisu Svět outdooru, který vyjde koncem března.
Co to je za článek, vždyť u některých fotografií není ani název produktu. Vypíchnu sněžnice.
Jaký to má smysl, aby čtenář klikl a Vám šli peníze za reklamu?