Výstup na Monte Misone (Lago di Garda)

Relativně jednoduchý trek, který se dá případně ještě zkrátit tím, že vyjedete autem až k rifugiu S. Pietro. Přes svoji jednoduchost nabízí nádherné výhledy na okolí jezera Garda a brentské Dolomity.

Gardské hory – Itálie

Výstup na vrchol, 1-denní
Itálie
říjen, září, srpen, červenec, červen, květen, duben

Od jezera Tenno se vydejte po turistické cestě směr rif. S. Pietro (cca 40min až hodina). Cesta vede kolem Canale di Tenno (středověká vesnička) Dále pak následuje stoupání, převážně v lese a až v horních partiích se začnou odkrývat výhledy do okolí. Minete parkoviště u rifugia (na rifugio je to 10 minut – ideální místo pro závěrečné pivko po výstupu a pokračujete dál podle ukazatelů. Z parkoviště bývá vidět M. Misone v celé své kráse.

Odsud výstup trvá cca 2,5 hodiny a je technicky jednoduchý. Pouze v zimních měsících (případně podle aktuálních sněhových podmínek) cesta není udržovaná, bývá pod sněhem a není snadné ji nalézt. Mimo cestu je pak terén náročnější (exponované skalnaté pasáže).

Po prvotním stoupání se dostanete do pohodovější části s krásnými výhledy na jezero Tenno a okolí. Dojdete k malze Tenno, odtud je to už jen kolem 30-40 minut na vrchol.

Vrchol Monte Misone nabízí 360º výhledy do okolí, které za tu námahu určitě stojí.

Cesta dolů je pak stejná jako výstupová.

Přespat či najíst se lze na chatě, nicméně určitě stačí jen svačina s sebou.

Ve vesnici je supermarket.

základní vybavení jako dobré boty či dostatek vody, případně hůlky, svačinu

Od městečka Riva del Garda (sever Gardy) jeďte po silnici směrem Tenno (název vesničky i jezera, paradoxně se ale jezero nachází ve vesnici vedle). Cca po 12 km přijedete do vesničky Ville del Monte, kde buď necháte auto, nebo odbočte za jediným semaforem doprava a pokračujte po menší silničce další cca 2km. Sledujte směr na rifugio S.Pietro, až dorazíte na parkoviště. Od parkoviště je výstup značený turistickými značkami.
V případě první varianty se dá parkovat přímo u jezera Tenno, ale jedná se o placené parkoviště. Jezero je známé svou průzračnou barvou, která láká spoustu výletníků hlavně v letních měsících. Jezero je pak také vidět při cestě na vrchol.

Ville del Monte - Canale – rif. S. Pietro – Malga Tenno – Mt. Misone

Oblast je plná treků, ferat a horolezeckých či cyklistických cest.