Toblacher Pfannhorn/Corno di Fana

Vcelku pohodlně a jednoduše dostupný vrchol na hranicích mezi Itálií a Rakouskem, který nabízí úžasný panoramatický výhled.

Villgrater Berge – Itálie

Vhodné i jako zimní pěší túra, Výstup na vrchol, 1-denní
Itálie
Itálie, Rakousko
prosinec, listopad, říjen, září, srpen, červenec, červen, květen, duben, březen, únor, leden

Toblacher Pfannhorn/Corno di Fana může být výbornou přestávkou třeba na cestě z Dolomit. Panoramatický výhled všemi směry je opravdu úžasný. Kopec je to nenáročný, variant výstupu je povícero. Nejkratší cesta vede z Candelle (Kandellen) přímo k Bonner hütte a odtud na vrchol. Pokud máte trochu víc času a nechce se vám chodit stejnou cestou i zpět, tak je možné naplánovat okruh, tento popis je jen jednou z možností, kterou jsme zvolili my.

Z parkoviště a výchozího bodu Schöneggersäge (v případě potřeby se tu dá i přenocovat) se vydáme po silničce podél potoka Silvesterbach. Je to oblíbená turistická a cyklistická trasa, ze které ovšem odbočíme na dohled od výletní chaty Silvesteralm. Cesta vede údolím doleva, před nově vybudovaným srubem na místě Steinbergalm opouští údolí a stoupá strání a poté do lesa.  Online mapa Kompass ukazuje jednu ze značených možností dále údolím a na hřeben. Na podzim 2015 zde značená cesta nebyla, ale cesta zde vedla a terén byl zjevně průchozí. Naše cesta traverzuje za stálého mírného stoupání podél výběžku hřebene, dostává se nad hranici lesa a objevují se první pohledy na známé věže Dolomit. Stezka vede traverzem k Bonner hütte, ve chvíli kdy spatříme chatu odbočujeme přímo vzhůru po travnatém hřebínku a tudy stoupáme až k vrcholovému kříži na Pfannhornu. Těsně pod vrcholem se napojujeme na hřebenovku, která na vrchol přichází od východu. Sestup je možný přímo k Bonner hütte a dále po silničce dolů do Candelle. Z vesnice buď po značce dolů ke křižovatce silniček a pak po té naší cca 2 km na parkoviště. Případně zkusit z vesnice seběhnout po loukách přímo k parkovišti. Dřív než nad vesnicí se ale bez dobré mapy dolů nepouštějte, je tam nečekaně hluboký kaňon.

Silvesteralm, Bonnerhütte

Běžné turistické vybavení.

Z Toblach (Dobbiaco) odbočit na Wahlen (Valle s. Silvestro) a dále podél toku Wahlerbach. V případě startu z parkoviště Schöneggersäge minout odbočku doprava na Candelle a pokračovat rovně úzkou silničkou podél toku až na parkoviště (dále je zákaz vjezdu).

Povolení, poplatky, omezení, zákazy

Počet lidí za rok (odhadem)

za pěkného počasí velice populární vrchol

Schöneggersäge - Silvesteralm - Toblacher Pfannhorn - Bonnerhütte - Candelle (Kandellen) - Schöneggersäge

Velké množství možností a variant v okolí – např. hřebenovka nebo jiná možnost sestupu (varianty stezky č. 25). Možný také sestup na Rakouskou stranu po značených stezkách.